Παραπληροφόρηση για τις κάμερες στις αίθουσες καταλογίζει στην αντιπολίτευση η Κεραμέως

 Παραπληροφόρηση για τις κάμερες στις αίθουσες καταλογίζει στην αντιπολίτευση η Κεραμέως

Μπορεί χθες να υποχρεώθηκε σε αλλαγή πλεύσης για τις κάμερες στις αίθουσες διδασκαλίας, ωστόσο σήμερα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως πέρασε στην αντεπίθεση καταλογίζοντας στην αντιπολίτευση παραποίηση και παραπληροφόρηση για το θέμα.

Στο ερώτημα “προβλέπεται βιντεοσκόπηση του μαθήματος μέσα από την τάξη;” η υπουργός απάντησε χθες μέσω non-paper: Όχι. Η διάταξη προβλέπει ότι στις περιπτώσεις αυτές επιδημικής νόσου, όπως αυτή που βιώνουμε – επιτρέπεται μόνο η ζωντανή μετάδοση ήχου και εικόνας σε πραγματικό χρόνο, για όσο διαρκεί η διδασκαλία, με αποκλειστικούς αποδέκτες τους μαθητές. Απαγορεύεται ρητά η καταγραφή και η αποθήκευση του παραδιδόμενου μαθήματος.”.

Είχε προηγηθεί το “άδειασμα” από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα η οποία κρίνει ως παράνομη η καταγραφή και αποθήκευση των μαθημάτων. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν μπορεί να γίνει ούτε ζωντανή μετάδοση ήχου και εικόνας καθώς η (παράνομη) καταγραφή ακόμη κι αν δεν γίνεται από το σχολείο μπορεί να γίνει από οποιονδήποτε χρήστη, μαθητή ή γονιό από σπίτι με τη χρήση απλούστατων τεχνολογιών. Οτιδήποτε άλλωστε μεταδίδεται μέσω διαδικτύου μπορεί να καταγραφεί και να αποθηκευτεί σε έναν υπολογιστή και μετά να ανέβει ξανά οπουδήποτε.

Κεραμέως: Είχαμε διαβουλευτεί με την Αρχή

«Η χθεσινή ανακοίνωση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων έδειξε σε ποιο βαθμό υπάρχει παραποίηση και παραπληροφόρηση από την αντιπολίτευση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την ρύθμιση που επιτρέπει στα παιδιά που μένουν για λόγους υγείας στο σπίτι να μην μένουν πίσω», υπογράμμισε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

“Η ανακοίνωση της Αρχής είπε δύο πράγματα: α) είναι νόμιμος ο σκοπός επεξεργασίας της συγκεκριμένης ταυτόχρονης διαδικασίας με φυσική παρουσία και για άλλους μαθητές από απόσταση και β) είχαμε διαβουλευτεί με την Αρχή και στην σχετική τροπολογία ενσωματώθηκαν οι παρατηρήσεις. Κάποιοι σε απόγνωση ψάχνουν νέες άμυνες και λένε πως δήθεν κάναμε πίσω” υπογράμμισε η υπουργός απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της Χαράς Κεφαλίδου του ΚΙΝΑΛ στη Βουλή. “Εμείς κάνουμε το καθήκον μας. Εσείς που ψηφίσατε παρών τι ακριβώς προτείνετε; Τι απαντάτε στους μαθητές που μένουν σπίτι τους; Αυτά τα παιδιά να μην έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση; Εμείς θα αγωνιστούμε για να εξασφαλίσουμε το δικαίωμά τους. Δεν θα αφήσουμε μικροκομματικά και συνδικαλιστικά συμφέροντα να κυριαρχήσουν, δεν θα κάνουμε καμία έκπτωση στην προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος. Αν ήταν στο χέρι τους τα παιδιά μας θα έμεναν στο σκοτάδι. Επιλέξαμε να μην έρθουμε σε αντιπαράθεση”.

Ν. Φίλης – Μ. Τζούφη: Κάμερες τέλος – Σειρά έχει το πολυνομοσχέδιο

Σύμφωνα με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, η εξέταση του ζητήματος απαιτεί χρόνο, τεκμηρίωση, μελέτες και διαβούλευση. Συνακόλουθα, όπως τονίζουν ο Νίκος Φίλης και η Μερόπη Τζούφη, η «ζωντανή αναμετάδοση» του μαθήματος δε θα μπορούσε να εφαρμοστεί κατά το τρέχον σχολικό έτος και τελικά, η Νίκη Κεραμέως κατάφερε να προκαλέσει μια τρικυμία για το τίποτα, συσπειρώνοντας ενάντια στα σχέδιά της το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου.

Μετά και τα σχετικά Δελτία Τύπου της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος, ο τομεάρχης Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης και η αναπληρώτρια τομεάρχης Μερόπη Τζούφη, δήλωσαν:

«Εδώ και μέρες η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας διέδιδε σε όλους τους τόνους πως η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα έχει εγκρίνει τη «ζωντανή μετάδοση» του μαθήματος μέσω ίντερνετ, παρουσία μαθητών στη σχολική τάξη.

Αυτό που προέκυψε από τη χτεσινή συνάντηση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) με τον πρόεδρο και τα μέλη της Αρχής και τα σχετικά Δελτία Τύπου των δύο φορέων είναι ότι καμία έγκριση δεν έχει δοθεί καθώς επίσης πως η εφαρμογή της διάταξης ενέχει υψηλή επικινδυνότητα.

Οι προφανείς κίνδυνοι είχαν επισημανθεί από τον ΣΥΡΙΖΑ και άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης, από τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, καθώς και από πλήθος επιστημόνων που από την πρώτη στιγμή είχαν εκφράσει την κατηγορηματική τους διαφωνία στα δυστοπικά σχέδια του υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης.

Σημειώνεται πως σύμφωνα με την Αρχή, η εξέταση του ζητήματος απαιτεί χρόνο, τεκμηρίωση, μελέτες και διαβούλευση. Συνακόλουθα, η «ζωντανή αναμετάδοση» του μαθήματος δε θα μπορούσε να εφαρμοστεί κατά το τρέχον σχολικό έτος.

Υπενθυμίζεται πως η υπουργός δήλωσε από το βήμα της Βουλής: δεν είχε διστάσει προκειμένου να υφαρπάξει την ψήφο βουλευτών της ΝΔ, να παραπλανήσει από το βήμα της Βουλής τους πάντες – μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς- δηλώνοντας πως:

«οφείλω να επισημάνω ότι η διάταξη που βλέπετε έχει ετοιμαστεί μετά από διαβούλευση με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα».

Με τη θετική εξέλιξη με την οποία ακυρώνεται η μετατροπή του μαθήματος σε ριάλιτι, ανοίγει ο δρόμος για κάτι καίριο και ουσιαστικό: την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου που κατατέθηκε εν μέσω πανδημίας και περιλαμβάνει μια σειρά από αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις που γυρίζουν το ρολόι της Παιδείας, πίσω στο 2014.

Η εκπαιδευτική κοινότητα πρέπει να δώσει και αυτή τη μάχη ενωμένη και να την κερδίσει».

Σχετικά Άρθρα