Πανικός στις αγορές από την εκτόξευση των τιμών στα μέταλλα λόγω Ουκρανίας-Πώς το νικέλιο απειλεί την αυτοκινητοβιομηχανία

Ο Alex Kuptsikevich , ανώτερος οικονομικός αναλυτής της FxPro , μιλάει στον Guardian για την εκτόξευση των τιμών των μετάλλων και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου:

“Ενώ ο κόσμος συζητά την προοπτική ενός εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο και φυσικό αέριο, η απόλυτη τρέλα βρίσκεται στα μέταλλα. Σε πολλά από αυτά, η Ρωσία έχει ένα αρκετά σημαντικό μερίδιο. Οι επενδυτές φοβούνται ότι η απαγόρευση των εξαγωγών θα μπορούσε να είναι η απάντηση της Ρωσίας στις κυρώσεις, στο ίδιο επίπεδο με τον περιορισμό των προμηθειών γεωργικών προϊόντων”, επισημαίνει.

Και συνεχίζει:

Το παλλάδιο σημείωσε νέο υψηλό όλων των εποχών στα 3.439 δολάρια τη Δευτέρα, κερδίζοντας 14,8% την ημέρα σε ένα σημείο. Το νικέλιο έφτασε τα 100.000 $/τόνο, κερδίζοντας περισσότερο από 200% τις δύο ημέρες, αλλά σύντομα υποχώρησε στα 82.000 $ (+71% από την αρχή της ημέρας).

Το αλουμίνιο έφτασε τα 4.000 δολάρια ανά τόνο τη Δευτέρα, σε σύγκριση με τη σταθεροποίηση στα 2.600 δολάρια από τον Νοέμβριο έως τα μέσα Δεκεμβρίου.

Ο χαλκός ξεπέρασε χθες τα 10.800 δολάρια/τόνο, ξαναγράφοντας το ιστορικό υψηλό του.

Εν τω μεταξύ, η Wall Street σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση της σε περισσότερο από ένα χρόνο τη Δευτέρα, καθώς ένα άλλο άλμα για τις τιμές του πετρελαίου απείλησε να συμπιέσει τον πληθωρισμό στην παγκόσμια οικονομία.

Επίσης, η άνοδος της τιμής των εμπορευμάτων όπως το νικέλιο θα ανεβάσει την τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ακριβώς όπως οι αυτοκινητιστές αντιμετωπίζουν τιμές ρεκόρ βενζίνης και ντίζελ στις αντλίες.

Το νικέλιο είναι ένα ζωτικό συστατικό για την παραγωγή μπαταριών ιόντων λιθίου στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα — που είναι το πιο ακριβό εξάρτημα σε ένα EV .

Πέρυσι, ο Elon Musk της Tesla έγραψε στο Twitter ότι το νικέλιο ήταν η μεγαλύτερη ανησυχία του για την κλιμάκωση της παραγωγής κυψελών ιόντων λιθίου, επομένως οι ελλείψεις και οι υψηλότερες τιμές θα μπορούσαν να επιβραδύνουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα.

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία ώθησε το αλουμίνιο – που χρησιμοποιείται στο αμάξωμα των αυτοκινήτων – σε υψηλά ρεκόρ την περασμένη εβδομάδα. Το παλλάδιο , που χρησιμοποιείται σε καταλυτικούς μετατροπείς, έχει εκτιναχθεί κατά 80% φέτος σε υψηλά ρεκόρ, γεγονός που θα αυξήσει επίσης το κόστος.

Τα μέταλλα δεν στοχοποιούνται από τις δυτικές κυρώσεις, αλλά ορισμένοι ναυλωτές και προμηθευτές ανταλλακτικών ήδη απομακρύνονται από ρωσικά προϊόντα, λέει το Reuters .

Αυτό ασκεί ακόμη μεγαλύτερη πίεση στις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες έχουν ήδη πληγεί από ελλείψεις ημιαγωγών από την έναρξη της πανδημίας και από την αύξηση των λογαριασμών ενέργειας.

Σχετικά Άρθρα