Όπισθεν ολοταχώς για τα δωρεάν λαπτοπ στους μαθητές – Νέα εγκύκλιος αναιρεί την πρώτη

 Όπισθεν ολοταχώς για τα δωρεάν λαπτοπ στους μαθητές – Νέα εγκύκλιος αναιρεί την πρώτη

Με ρεπορτάζ το libre.gr είχε αναδείξει την προχειρότητα με την οποία εκδόθηκε εγκύκλιος εξπρές βάσει της οποίας -για την ισότιμη πρόσβαση στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση- δινόταν η δυνατότητα προμήθειας ηλεκτρονικού εξοπλισμού (lap top και tablet) σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Η εγκύκλιος αν και ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση έδινε προθεσμία μόλις μιας ημέρας(!) σε γονείς να υποβάλλουν τις αιτήσεις, όσοι φυσικά προλάβαιναν να ενημερωθούν ή να αντιληφθούν, και εν συνεχεία οι Διευθυντές των σχολείων να αποστείλουν στο Υπ. Παιδείας τις αιτήσεις για να καταρτιστούν οι τελικοί κατάλογοι με τις ανάγκες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟΥ LIBRE: Επείγουσα εγκύκλιος… δύο ημερών για δωρεάν λαπτοπ σε μαθητές και όποιος προλάβει – Αντιδράσεις και ερωτήματα

Επιπλέον όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το libre.gr υπήρξε άτυπη οδηγία προς τους Διευθυντές των σχολείων βάσει της οποίας οι αιτήσεις που έπρεπε να σταλούν στο Υπουργείο δεν έπρεπε να ξεπερνούν τις 50. Δηλ σε διάστημα λίγων ωρών οι διευθυντές των σχολείων έπρεπε να αποφασίσουν ποιοι μαθητές ή εκπαιδευτικοί έχουν πραγματικό πρόβλημα και συνεπώς είχαν ανάγκη από λαπτοπ ή τάμπλετ.

Δεν γνωρίζουμε αν το υπουργείο κατάλαβε το λάθος ή αν τρόμαξε από τις υπερβολικές αιτήσεις που εστάλησαν από τα κατά τόπους σχολεία (έληγε το μεσημέρι η προθεσμία) όμως πριν από λίγο εξέδωσε νέα διορθωτική εγκύκλιο η οποία αναφέρει ότι η προηγούμενη εγκύκλιος δεν αφορά τους… μαθητές και τους εκπαιδευτικούς αλλά γενικότερα τις ανάγκες των σχολείων και την αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, σε μια περίοδο βέβαια που τα σχολεία είναι κλειστά και ενδεχομένως ανοίξουν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο….

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙ:

Α. Η καταγραφή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών/συσκευών αφορά αποκλειστικά και μόνο σε ελλείψεις της σχολικής μονάδας και επ’ ουδενί φυσικών προσώπων (εκπαιδευτικών ή μαθητών).

Β. Η καταγραφή αυτή σχετίζεται με πρόγραμμα ΕΣΠΑ, που υλοποιείται στο πλαίσιο της γενικότερης βελτίωσης ψηφιακών δεξιοτήτων.

Γ. Ειδικότερα, αποσκοπεί στην ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης για την υποστήριξη ευρύτερων εκπαιδευτικών στόχων, για την ανάπτυξη και καλλιέργεια νέων δεξιοτήτων μαθητών και εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και για την υποστήριξη της διδασκαλίας και νέων μορφών μάθησης.

Δ.Για τους ανωτέρω λόγους καλείσθε να καταγράψετε τις άμεσες μόνο ανάγκες των σχολικών μονάδων κάνοντας χρήση της φόρμας σε μορφή excel, που επισυνάπτεται.

Ε. Παρακαλείσθε δε να αποστείλετε τα σχετικά στοιχεία αρμοδίως έως την Πέμπτη, 9 Απριλίου 2020, στις 24:00.

Ζ. Σας διευκρινίζουμε ότι η συμμετοχή στην Εξ Αποστάσεως εκπαίδευση εκ μέρους εκπαιδευτικών και μαθητών είναι ευρύτατη σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Η. Τα στατιστικά στοιχεία καταδεικνύουν ότι η εκπαιδευτική κοινότητα ανταποκρίθηκε ταχύτατα και αποτελεσματικά στις ευκαιρίες που προσέφερε το ΥΠΑΙΘ, αμέσως μετά την αναστολή της λειτουργίας των σχολικών μονάδων.

ΤΙ ΕΛΕΓΕ Η ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

Με την προχθεσινή εγκύκλιο, με την ένδειξη ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ το υπουργείο Παιδείας διατύπωνε την πρόθεση να προβεί στην προμήθεια και παροχή εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών συσκευών (laptop και tablet) στις σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης, προκειμένου να αξιοποιηθεί από εκπαιδευτικούς ή/και μαθητές, λαμβάνοντας υπόψη τα κριτήρια και τις ιδιαίτερες ανάγκες της κάθε σχολικής μονάδας.

Η καταγραφή, σημείωνε το υπουργείο Παιδείας, θα γίνει αυστηρά με τη χρήση (συμπλήρωση) σχετικής φόρμας.

Η τήρηση της ανωτέρω προθεσμίας, υπογράμμιζε το υπουργείο, είναι επιτακτική, δεδομένου ότι η όλη διαδικασία πρέπει να ολοκληρωθεί άμεσα.

Παράλληλα,τόνιζε, ότι η μη υποβολή των αναγκών εντός της προαναφερθείσας προθεσμίας συνεπάγεται τη μη συμμετοχή σας στην πράξη.

Στόχος, είναι, σύμφωνα με την εγκύκλιο, να υποστηριχθεί άμεσα η εκπαιδευτική διαδικασία, τόσο κατά την περίοδο αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων για την αποφυγή και τον περιορισμό της διάδοσης του κορωνοϊού όσο και μετέπειτα στην ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών στόχων, για την ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων μαθητών και εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και για την υποστήριξη της διδασκαλίας και των νέων μορφών μάθησης.

Παράλληλα , ανέφερε η εγκύκλιος, να υπάρχει ισότιμη πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία από όλους αφού πολλοί εκπαιδευτικοί και μαθητές (σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης) είτε σε περιοχές με χαμηλό κατά κεφαλήν ΑΕΠ, είτε σε απομακρυσμένες περιοχές, είτε λόγω της οικονομικής κρίσης της χώρας μας δεν έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση λόγω έλλειψης βασικού εξοπλισμού.

Την κατάσταση αυτή, υπογράμμιζε το υπουργείο Παιδείας, επιβαρύνει περαιτέρω το γεγονός ότι αρκετές οικογένειες δεν διαθέτουν επαρκή αριθμό ηλεκτρονικών συσκευών για χρήση στο διαδίκτυο (π.χ. λόγω χαμηλού εισοδήματος, πολύτεκνες οικογένειες, τηλεργασία γονέων/κηδεμόνων).

Καταγγελίες εκπαιδευτικών

Σαφείς οι διαφορές της δεύτερης από τη νεότερη εγκύκλιο και η στροφή του Υπουργείου Παιδείας, η οποία δυστυχώς αναιρεί και τις καλές προθέσεις για μια ισότιμη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση για όλους, μια διαδικασία που ήδη αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα και αντιδράσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών.

Μάλιστα υπάρχουν πολλές καταγγελίες ότι κάποιοι διευθυντές προκειμένου να παρουσιάσουν έργο πιέζουν τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν σε μια ουτως ή άλλως προαιρετική διαδικασία, όπως προκύπτει από τις εγκυκλίους του Υπ. Παιδείας.

Παναγιώτης Δρίβας