• 19 Σεπτεμβρίου, 2021

Μύκονος, η “βασίλισσα” του Luxury Tourism στην Ελλάδα

 Μύκονος, η “βασίλισσα” του Luxury Tourism στην Ελλάδα

Είναι η πλέον απαιτητική και δύσκολη αγορά στον κλάδο της τουριστικής βιομηχανίας αλλά αν υπάρχει ένα μέρος στην Ελλάδα που μπορεί να ανταπεξέλθει, δεν είναι άλλο από τη Μύκονο. Ο λόγος για τον τουρισμό πολυτελείας, το μέγεθος του οποίου σε παγκόσμιο επίπεδο αποτιμήθηκε σε 945,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019 και αναμένεται να αγγίξει 1,198,3 δισεκατομμύρια το 2027, σύμφωνα με έρευνα του Allied Market Research.

Ένας τομέας που απαιτεί άρτιες υποδομές, υψηλή ποιότητα παροχής υπηρεσιών – το οποίο σημαίνει άριστα εκπαιδευμένο προσωπικό – ασφάλεια και ιδιωτικότητα.

Το παράδειγμα της Μυκόνου, που αποτελεί την κορωνίδα στον τουρισμό πολυτελείας στη χώρα μας έδειξε ότι παρά τις αντίξοες συνθήκες, σε ό,τι αφορά τα Luxury ξενοδοχεία οι πελάτες που μένουν ευχαριστημένοι, επιστρέφουν εκεί που νοιώθουν ασφάλεια.

Για αυτό και φέτος που η πανδημία δυστυχώς βρίσκεται ακόμη εδώ, τα top luxury ξενοδοχεία, παρά τον σκεπτικισμό των managers που ξεκίνησαν την σεζόν επιφυλακτικά , είδαν πολύ υψηλές πληρότητες από πολύ νωρίς, με τον Ιούλιο να είναι fully booked.

Bill and Coo: Η υψηλή ποιότητα φέρνει repeaters

Όταν έχεις κερδίσει την εμπιστοσύνη του πελάτη, που ξέρει τι να περιμένει και έχει αγαπήσει τον προορισμό, τότε εκείνος επιστρέφει και πόσο μάλλον σε μια περίοδο όπως αυτοί όπου η ανασφάλεια είναι διάχυτη, παρά το όπλο του εμβολίου που δίνει μια ελπίδα, όπως αναφέρει ο General Manager του Bill and Coo Suites and Lounge, Θεόδωρος Τερζόπουλος. Πρόκειται για ένα brand που περιλαμβάνει το Bill & Coo Suites and Lounge, το ξενοδοχείο με τις 32 σουίτες στη Μεγάλη Άμμο κοντά στων Χώρα της Μυκόνου, το Bill & Coo Villas, τις 3 νέες βίλες που βρίσκονται δίπλα από το Suites and Lounge, το Bill & Coo Coast, το ξενοδοχείο με τις 15 σουίτες στην περιοχή του Άγιου Ιωάννη και το Beefbar on the Coast, το εστιατόριο του διεθνούς φήμης group Ricardo Giraudi.

«Ξεκινήσαμε διστακτικά το Μάιο και τον Ιούνιο αλλά οι μήνες του Ιουλίου και του Αυγούστου ξεπερνάνε τους αντίστοιχους του 2019», αναφέρει ο κ.Τερζόπουλος, σημειώνοντας ότι υπάρχει ένα πολύ σημαντικό ποσοστό repeater πελατών, οι οποίοι επέλεξαν και φέτος τα Bill & Coo Hotels για τις διακοπές τους και ότι η αγορά κινείται κυρίως με last minute κρατήσεις.

«Τα πρόσφατα μέτρα, συγκεκριμένα για το νησί της Μυκόνου, οδήγησαν σε ένα μικρό ποσοστό ακυρώσεων στα ξενοδοχεία μας και την ζήτηση να μετακινείται προς το τέλος της θερινής περιόδου . Ωστόσο, παραμένουμε αισιόδοξοι και θεωρούμε πως θα έχουμε καλά αποτελέσματα, διατηρώντας πάντα τις υπηρεσίες μας με πολύ υψηλά πρότυπα», επεσήμανε ο κ.Τερζόπουλος.

Kensho: Οι luxury υπηρεσίες απαιτούν εξειδικευμένο και εκπαιδευμένο προσωπικό

Μεγάλη έμφαση στο προσωπικό και τις υψηλής ποιότητας υπηρεσίες δίνει ο general manager των ξενοδοχείων Kensho Μιχάλης Τάκκος, κάτι που απαιτεί άρτια εκπαίδευση, εξειδίκευση αλλά και κίνητρο ανέλιξης για τα άτομα που εργάζονται.

Ο τουρισμός πολυτελείας είναι υψηλών προδιαγραφών, όπως λέει. «Ξεκινήσαμε το πρώτο μας ξενοδοχείο το 2016 στον Ορνό, που έχει μια ζεν φιλοσοφία και προσφέρει χαλάρωση -ήταν το πρώτο του είδους του boutique hotel στην Ελλάδα – και μετά από τρία χρόνια δημιουργήσαμε και το Kensho στην Ψαρρού, που είναι λίγο πιο “έντονο” ως μέρος, σε ό,τι αφορά την διασκέδαση αλλά και πάλι, ο πελάτης μπορεί να απολαύσει ηρεμία και χαλάρωση», επισημαίνει ο κ.Τάκκος. Τα ξενοδοχεία ακολουθούν τις αρχές του sustainability, χρησιμοποιώντας παντού ανακυκλώσιμα υλικά ενώ “συμπορεύονται” σε αρμονία με την τέχνη καθώς φιλοξενούν πολλά έργα διασήμων designers του εξωτερικοί και της χώρας μας. Κάθε ξενοδοχείο διαθέτει 35 σουίτες, κάθε μία ξεχωριστή και μοναδική, διαφορετική από την άλλη. Όπως επισημαίνει, ενώ ξεκίνησαν διστακτικά τον Μάιο η σεζόν κύλησε φτάνοντας στον Ιούλιο όπου ήταν όλα κλεισμένα και συνεχίζεται με τις ίδιες πληρότητες. «Έχουμε πάρα πολλούς repeaters γιατί όταν κερδίσεις τον επισκέπτη, ειδικά στον τομέα του luxury, σε επιλέγει εκ νέου. Κύρια αγορά μας είναι η Αμερική αλλά έχουμε πελάτες και από Αγγλία, Γερμανία, Σαουδική Αραβία, ΗΑΕ και άλλους», εξηγεί. Σε αυτό συνέβαλε και το άνοιγμα των πτήσεων και ο εμβολιασμός των ταξιδιωτών. Ήδη από τον Ιούλιο η Μύκονος, όπως αναφέρει, στο κομμάτι του luxury είχε πάνω από 70% πληρότητα ενώ τα top ξενοδοχεία ήταν fully booked.

«Φέτος, δώσαμε μεγαλύτερη έμφαση στο house keeping, λόγω της πανδημίας. Σκεφτείτε ότι για 35 δωμάτια διαθέτουμε 130 άτομα προσωπικό. Σε αυτό βεβαίως δίνουμε και μεγάλη βαρύτητα, καθώς είναι πολύ δύσκολο να βρει κανείς τα κατάλληλα άτομα, διότι πλέον οι απαιτήσεις στην Ελλάδα, στον τουριστικό κλάδο αυξήθηκαν. Για αυτό θα έπρεπε και ως χώρα να δώσουμε βαρύτητα στον τομέα της τουριστικής εκπαίδευσης, όπου η Ελλάδα κατά την γνώμη μου θα έπρεπε να αποτελεί hub», σημειώνει ο κ. Τάκκος.

Η Μύκονος έχει δείξει τον δρόμο στον τομέα του τουρισμού πολυτελείας, όπως αναφέρει η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας “The Concierge” Χριστίνα Καραμίχου, ο οποίος είναι πολύ απαιτητικός και χρειάζεται να λαμβάνεται υπόψη και η παραμικρή λεπτομέρεια, καθώς δεν χωράει “εκπτώσεις” παρά μόνο αυστηρό επαγγελματισμό. Η υψηλή ποιότητα υπηρεσιών είναι το άλφα και το ωμέγα.

Νικόλ Καζαντζίδου

Οι απόψεις που δημοσιεύονται στο libre.gr είναι προσωπικές και εκφράζουν μόνο τον συγγραφέα.