Μετρό – Γραμμή 4: Ποιοι θα είναι οι 15 νέοι σταθμοί

 Μετρό – Γραμμή 4: Ποιοι θα είναι οι 15 νέοι σταθμοί

Το Μνημόνιο Συνεργασίας για ένα από τα μεγαλύτερα έργα που κατασκευάζονται αυτή την περίοδο στην Ελλάδα, αναμένεται να εγκρίνει στη σημερινή του συνεδρίαση το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας.

Πρόκειται για τη γραμμής 4 του Μετρό, οι εργασίες κατασκευής της οποίας θα επηρεάσουν άμεσα τη λειτουργία της πόλης ενώ με την ολοκλήρωσή τους, θα συμβάλλουν σημαντικά στη γενικότερη βελτίωση της ποιότητας του περιβάλλοντος και της ζωής των πολιτών, με τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, του κυκλοφοριακού κ.ά. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι προεργασίες.

Προταση δυσπιστίας – Ακροδεξιό παραλήρημα Μπογδάνου- Θα ψηφίσει “παρών”

Το πρώτο αυτό τμήμα της Γραμμής 4 εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί τουλάχιστον 341.000 επιβάτες ημερησίως για το έτος 2030. Το εν λόγω τμήμα έχει σχεδιασθεί με σκοπό:

-Την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών της πόλης (Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Καισαριανή, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή)

– Τη συμπληρωματική εξυπηρέτηση του κέντρου της Αθήνας με 3 νέους σταθμούς (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι)

– Την εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτιρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία (Ευαγγελισμός, Παίδων, Λαϊκό, κλπ.), Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Πανεπιστημιούπολη, Πολυτεχνειούπολη, Πανεπιστήμιο και Πολυτεχνείο στο κέντρο της Αθήνας, και πολλά σχολεία), Δικαστήρια – πρώην σχολή Ευελπίδων και Οργανισμούς ή Υπουργεία

– Την αύξηση της δικτύωσης των γραμμών του Μετρό με δυο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός) και την αποσυμφόρηση υφιστάμενων κεντρικών σταθμών Μετρό από την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού (Σύνταγμα, Ομόνοια, κ.λπ.).

Οι σταθμοί

Ο 1ος σταθμός «Άλσος Βεΐκου» χωροθετείται επί της λεωφόρου Βεΐκου – Ομορφοκκλησιάς πλησίον της διασταύρωσης με την οδό Τράλλεων.

Ο 2ος σταθμός «Γαλάτσι» στη διασταύρωση των λεωφόρων Βεΐκου και Γαλατσίου.

Ο 3ος σταθμός «Ελικώνος» στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος, παρά το λόφο Ελικώνος.

Ο 4ος σταθμός χωροθετείται στην πλατεία Κυψέλης (Δήμος Αθηναίων).

Ο 5ος σταθμός «Δικαστήρια» σε ελεύθερο χώρο στα δυτικά του συγκροτήματος των κτιρίων των δικαστηρίων (Δήμος Αθηναίων).

Ο 6ος σταθμός «Αλεξάνδρας» σε ελεύθερο χώρο στην διασταύρωση Λεωφ. Αλεξάνδρας και οδού Μουστοξύδη (Δήμος Αθηναίων).

Ο 7ος σταθμός «Εξάρχεια» στην πλατεία Εξαρχείων (Δήμος Αθηναίων).

Ο 8ος σταθμός «Ακαδημία» είναι σημαντικός σταθμός ανταπόκρισης με άμεση υπόγεια σύνδεση με τον σταθμό «Πανεπιστήμιο» στην Γραμμή 2 και χωροθετείται κάτω από την οδό Ακαδημίας, στην περιοχή των κτιρίων της «Τριλογίας», μεταξύ του κεντρικού κτιρίου του Πανεπιστημίου Αθηνών καθώς και του πνευματικού Κέντρου του Δήμου Αθηναίων (Δήμος Αθηναίων).

Η γραμμή συνεχίζει με τον 9ο σταθμό «Κολωνάκι» στην ομώνυμη πλατεία (Δήμος Αθηναίων).

Ο 10ος σταθμός «Ευαγγελισμός» χωρoθετείται πλησίον του υφιστάμενου σταθμού, με άμεση σύνδεση για τους επιβάτες των γραμμών 3 & 4 (Δήμος Αθηναίων).

O 11ος σταθμός «Καισαριανή» στην περιοχή διασταύρωσης των οδ. Υμηττού και λεωφ. Εθν. Αντιστάσεως.

O 12ος σταθμός «Πανεπιστημιούπολη» στο χώρο της Πανεπιστημιούπολης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθήνας στον Δήμο Καισαριανής, βόρεια της εσωτερικής οδικής αρτηρίας.

O 13ος σταθμός «Ιλίσια» στην περιοχή της πλατείας Κύπρου και της πλατείας Αόρνου στα ‘Ανω Ιλίσια.

O 14ος σταθμός «Ζωγράφου στην περιοχή της πλατείας Γαρδένιας στο δήμο Ζωγράφου και τέλος, ο 15ος σταθμός «Γουδή» χωρoθετείται στην περιοχή της πλατείας Ελευθερίας και οδού Λοχ. Σπηλιόπουλου, επίσης στο δήμο Ζωγράφου.

Στο Μνημόνιο υπογραμμίζεται ότι « η ένταξη του μετρό σαν μέσο σταθερής τροχιάς στην ευρύτερη περιοχή μεταξύ κέντρου πόλης και Γαλατσίου, έχει ως στόχο να προσελκύσει όσο το δυνατόν περισσότερους επιβάτες που σήμερα κινούνται από και προς το κέντρο της πόλης με άλλα μέσα μεταφοράς συμβάλλοντας έτσι στον επαναπροσδιορισμό του τρόπου μετακίνησης, την αναδιοργάνωση των ΜΜΜ αλλά κυρίως τη μείωση της κυκλοφορίας των ΙΧ που θα οδηγήσει μακροπρόθεσμα σε αναχαίτιση της κυκλοφοριακής ασφυξίας της ευρύτερης περιοχής.

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μανώλης Δράκος