• 25 Φεβρουαρίου, 2021

Μέτρα προστασίας σε γυμνάσια, λύκεια: Ανησυχία της ΟΛΜΕ – Πρώτη μέρα για τους μαθητές με εξαιρέσεις

 Μέτρα προστασίας σε γυμνάσια, λύκεια: Ανησυχία της ΟΛΜΕ – Πρώτη μέρα για τους μαθητές με εξαιρέσεις

Στα θρανία επιστρέφουν σήμερα Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου οι μαθητές των Γυμνασίων και Λυκείων έπειτα από αρκετούς μήνες υποχρεωτικής τηλεκπαίδευσης, εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων που είχαν υιοθετηθεί για την αναχαίτιση της πανδημίας του κορονοϊού, η οποία συνεχίζει πάντως την εξάπλωσή της στη χώρα μας.

Σημειώνεται ότι στις περιοχές που βρίσκονται στο «κόκκινο» –μεταξύ των οποίων και η Αττική– δεν θα λειτουργήσουν δια ζώσης τα Λύκεια, αλλά μόνο τα Γυμνάσια.

Το Σάββατο 30 Ιανουαρίου ορισμένοι μαθητές Γυμνασίων ενημερώθηκαν πως θα εξακολουθήσουν να παρακολουθούν τα μαθήματα από το σπίτι, αφού οι καθηγητές τους θα διδάσκουν με τηλεκπαίδευση και δεν θα μπορούν να βρίσκονται στα σχολεία.

Σύμφωνα με το Mega, κάποια από τα Γυμνάσια που θα παραμείνουν κλειστά τη Δευτέρα βρίσκονται στον Άλιμο, το Ίλιον και την Τανάγρα. 

Η νέα άνοδος στα ημερήσια κρούσματα και η σχεδόν σταθεροποίηση του αριθμού των διασωληνώσεων οδήγησαν την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων να εξετάσουν εκ νέου τα δεδομένα και τελικά να αποφασιστεί όχι μόνο ο διαχωρισμός της Ελλάδας σε δύο επίπεδα κινδύνου, αλλά και η υιοθέτηση νέων περιοριστικών μέτρων (μεταξύ των οποίων και η συνέχιση της τηλεκπαίδευσης στα Λύκεια, στις «κόκκινες» περιοχές).

  • Την ίδια στιγμή, τόσο η κυβέρνηση όσο και οι ειδικοί δείχνουν ιδιαίτερα προβληματισμένοι σχετικά με την εξέλιξη της πανδημίας κατά το προσεχές χρονικό διάστημα, χωρίς να αποκλείουν νέα έξαρση της νόσου Covid-19. Στο πλαίσιο αυτό έχουν δηλώσει ξεκάθαρα πως ενδέχεται να λάβουν περαιτέρω μέτρα, μεταξύ των οποίων να προχωρήσουν σε νέο «λουκέτο» στα σχολεία της χώρας.

Τα σχολεία ανοίγουν ξανά περίπου όπως είχαν κλείσει, δηλαδή χωρίς την εφαρμογή των κατάλληλων μέτρων προστασίας που θα μπορούσαν να περιορίσουν την εξάπλωση του ιού, όπως είναι –για παράδειγμα – τα ολιγομελή τμήματα, οι προσλήψεις επιπλέον καθηγητών και τα μαζικά τεστ στα σχολικά συγκροτήματα.

Έτσι, μαθητές και εκπαιδευτικοί καλούνται να τηρήσουν τα γνωστά μέτρα πρόληψης:

  • Υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, χρήση αντισηπτικών και τακτικοί αερισμοί των χώρων. Επιπλέον, τα διαλείμματα θα γίνονται ανά ομάδες μαθητών, ενώ σταθερές θα είναι οι ομάδες των μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες. Οι σχολικές γιορτές θα γίνονται επίσης με μέτρα και οι σχολικές επισκέψεις ή οι περίπατοι θα πραγματοποιούνται ανά τμήμα.

Τις επιφυλάξεις της για το άνοιγμα των γυμνασίων και των λυκείων έχει εκφράσει η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, τονίζοντας ότι τα μέτρα πρόληψης και ο τρόπος με τον οποίο αναμένεται να λειτουργήσουν οι σχολικές δομές δεν επαρκούν. «Η αλήθεια είναι ότι, ο τρόπος με τον οποίο ανοίγουν τα σχολεία, αφενός δημιουργεί συνθήκες εξάπλωσης του ιού και αφετέρου, προδιαγράφει το νέο κλείσιμό τους το επόμενο διάστημα», αναφέρει η Ομοσπονδία.

Παράλληλα, έχει τονίσει την ανάγκη να προταχθούν εγκαίρως οι εμβολιασμοί των εκπαιδευτικών. «Θα είναι “δώρον άδωρον” να γίνει αυτό την άνοιξη ή στις αρχές καλοκαιριού», δήλωσε μέσα στην εβδομάδα ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θεόδωρος Τσούχλος. Η ΟΛΜΕ ζητά να γίνονται άμεσα και δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ Covid στα σχολεία για εκπαιδευτικούς και μαθητές και να ληφθούν μέτρα «για την ουσιαστική ιχνηλάτηση των κρουσμάτων και όχι φόρτωμα αυτής της διαδικασίας στους εκπαιδευτικούς».

Τέλος, η ΟΛΜΕ ζητά να γίνουν προσλήψεις εκπαιδευτικών, να αξιοποιηθούν χώροι και αίθουσες, με τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων, ώστε να αραιώσει ο μαθητικός πληθυσμός στις σχολικές τάξεις.

«Βραχνάς» για μαθητές και μαθήτριες αποτελεί ο φόρτος διαγωνισμάτων που τους περιμένει με το άνοιγμα των σχολείων και το πώς θα βαθμολογηθούν κατά το Α’ τετράμηνο. Από το υπουργείο Παιδείας, με σχετικές εγκυκλίους, έχει προβλεφθεί αρχικά η μεταφορά των διαγωνισμάτων του Α’ τετραμήνου στο Β’ τετράμηνο, σε περίπτωση που δεν καταστεί εφικτή η γραπτή δοκιμασία δια ζώσης εγκαίρως. Έτσι, οι βαθμολογίες του Α΄τετραμήνου μπορεί να διαμορφωθούν και χωρίς την ύπαρξη διαγωνίσματος, αλλά με βάση την απόδοσή τους στην τάξη (φυσική και ηλεκτρονική) και από τα τεστ που έδωσαν στις τάξεις δια ζώσης.

Επιπλέον, έχει προβλεφθεί η μη κατάθεση βαθμολογίας για κάποιο μάθημα ή κλάδο μαθήματος που για οποιονδήποτε λόγο ενδεχομένως διδάχθηκε λιγότερο από δέκα (10) ώρες στο Α’ τετράμηνο και με την προϋπόθεση ότι αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα οι διδάσκοντες δεν διαθέτουν επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών και μαθητριών τους.

Όσο για την καταχώρηση των απουσιών, το υπουργείο έχει διευκρινίσει ότι θα γίνει σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις (δεν προσμετρώνται οι απουσίες λόγω τεχνικών ζητημάτων και ασθενείας) και ότι ο χαρακτηρισμός της φοίτησης των μαθητών και μαθητριών θα εξεταστεί στο τέλος του Β’ τετραμήνου.