Μέτρα “φάντασμα” στα δημοτικά – Αντιδράσεις από τη ΔΟΕ

 Μέτρα “φάντασμα” στα δημοτικά – Αντιδράσεις από τη ΔΟΕ

Με βάση και τις τελικές αποφάσεις και του υπουργείου Παιδείας, παρά τους φόβους για νέα μεγάλη διασπορά του κοροναϊού από τους συνωστισμούς γονιών και συνοδών των παιδιών, τα μέτρα της κυβέρνησης είναι τα ίδια και σχεδόν ανύπαρκτα . Τα σχολεία δημοτικά και νηπιαγωγεία ανοίγουν την ερχόμενη Δευτέρα, 11 Ιανουαρίου 2021.

Για τη δια ζώσης λειτουργία των δομών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και της Ειδικής Αγωγής θα ισχύσουν απλώς τα μέτρα που ίσχυαν και όταν άνοιξαν τα σχολεία τον περασμένο Σεπτέμβριο. Καμιά συρρίκνωση τμημάτων, χωρίς μαζικούς εκπαιδευτικών, χωρίς να ανοίξουν νέα σχολεία που είχαν κλείσει λόγω των προηγούμενων μέτρων συγχώνευσης σχολικών μονάδων, όπως άλλωστε ζητούσαν οι μαθητικές καταλήψεις, οι εκπαιδευτικοί, και πολλοί σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων σε όλη τη χώρα.

Η χρήση μάσκας θα είναι υποχρεωτική στους εσωτερικούς και τους εξωτερικούς χώρους, ενώ θα πρέπει τα σχολεία να είναι «εξοπλισμένα» με αντισηπτικά. Ειδικά μέτρα θα ισχύουν για τα κυλικεία, σχετικά με τη λειτουργία τους και τα προϊόντα που θα μπορούν να παρέχουν προς πώληση. Ακόμη, προβλέπεται ο σχολαστικός καθαρισμός και αερισμός των σχολικών αιθουσών. Σχολαστικοί καθαρισμοί σε αίθουσες και εξοπλισμό προβλέπονται ειδικότερα για τα εργαστήρια πληροφορικής και για τα μουσικά όργανα.

Όπως έχει γίνει γνωστό, ο ΕΟΔΥ θα πραγματοποιεί δειγματοληπτικούς ελέγχους στα σχολεία και όχι βέβαια καθολικούς, για γρήγορο και αποτελεσματικότερο περιορισμό τυχόν κρουσμάτων. Επίσης προβλέπεται εθελοντική εξέταση εκπαιδευτικών (μέσω της πλατφόρμας https://edu.testing.gov.gr) που είναι προληπτικής φύσεως, οι αρμόδιες αρχές στοχεύουν στο να έχουν μία επιδημιολογική εικόνα για τα σχολεία.

Το υπουργείο Παιδείας κάνει λόγο για “επιπλέον μέτρα πρόληψης” που αφορούν την αποφυγή συγχρωτισμού κατά την έλευση και αποχώρηση των μαθητών και των μαθητριών από τα σχολεία. Ειδικότερα, προβλέπεται διαφοροποιημένη ώρα προσέλευσης και αναχώρησης, ανά ομάδες τμημάτων, αλλά… “όπου αυτό είναι εφικτό και αναγκαίο” (με εξαίρεση περιπτώσεις μαζικής μεταφοράς μαθητών).

Ακόμη, όσα σχολεία διαθέτουν περισσότερες της μίας εισόδου καλούνται να τις χρησιμοποιούν.

Τα παραπάνω για το πώς θα λειτουργήσουν δια ζώσης οι δομές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και της Ειδικής Αγωγής καθορίζει σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση, που υπεγράφη την περασμένη Πέμπτη από τους υπουργούς Υγείας, Παιδείας, Εσωτερικών και Ανάπτυξης. Η ΚΥΑ θα έχει ισχύ μέχρι τις 30 Ιουνίου 2021.

Αντιδράσεις από τη ΔΟΕ

Ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ), Θανάσης Κικινής μιλώντας στο cnn.gr αναφέρει: «Δεν εισακούστηκαν οι προτάσεις των δασκάλων. Η βασική πρόταση που είχαμε κάνει από το Σεπτέμβριο για την ελάττωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα δεν έγινε τότε, δεν γίνεται και τώρα».

Για τη ΔΟΕ η μείωση του αριθμού μαθητών ανά αίθουσα είναι πολύ σημαντική, ειδικά τώρα το χειμώνα που λόγω συνθηκών τα παράθυρα των τάξεων παραμένουν κλειστά, γεγονός που δημιουργεί μία πιο επιβαρυμένη ατμόσφαιρα.

Αναφορικά με τα τεστ για τον κοροναϊό που θα μπορούν αν κάνουν οι εκπαιδευτικοί, ο πρόεδρος της ΔΟΕ επισημαίνει:

  • «Το δεύτερο που πρέπει να πούμε είναι ότι η κυβέρνηση δεν άνοιξε νωρίς την πλατφόρμα για να γίνουν τεστ στους εκπαιδευτικούς και αυτό έγινε τελευταία στιγμή. Είναι κάτι που θα έπρεπε ήδη να έχει γίνει. Χθες Παρασκευή οι εκπαιδευτικοί πήγαν στα σχολεία μετά από όλο το διάστημα της απουσίας τους και αν κάποιος από αυτούς ήταν θετικός στον ιό και δεν το γνώριζε, ήδη θα έχει γίνει ζημιά».

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΔΟΕ κ. Κικινή, «θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί ήδη ο έλεγχος σε όλους τους εκπαιδευτικούς. Επίσης αυτά τα τεστ θα πρέπει να επεκταθούν σε όλη τη σχολική κοινότητα και στους μαθητές με τη σύμφωνη γνώμη των γονέων τους, ώστε να έχουμε δεδομένα για το τι πραγματικά συμβαίνει στο σχολικό χώρο».

Ο κ. Κικινής είπε πώς είχε ζητήσει να υπάρξει πλήρης κάλυψη σε προσωπικό καθαριότητας, αυτό δεν έχει ακόμη γίνει.

«Θα πρέπει επίσης να υπάρξει μία μέριμνα – αν τελικά λειτουργήσουν κανονικά τα σχολεία γιατί πολύ φοβόμαστε ότι θα μπούμε σε μία λογική ακορντεόν και αυτό θα είναι το χειρότερο- για μία κατάσταση η οποία δεν ήταν αυτή η οποία θα έπρεπε να είναι σε μαθησιακό επίπεδο. Με λίγα λόγια θα πρέπει να υπάρξει μείωση της ύλης που θα πρέπει να θεωρείται ως διδαχθείσα έτσι ώστε τα παιδιά να ξεκινήσουν από μία ενιαία αφετηρία του χρόνου» τονίζει ο κ. Κικινής.

«Πάμε για ένα άνοιγμα το σχολείο με πολλές επιφυλάξεις γιατί επιπλέον είδαμε και το πρωτοφανές φαινόμενο να προηγείται η εξαγγελία από την κυβέρνηση του ανοίγματος όλων των σχολικών μονάδων. Στη συνέχεια και με πολλές αντιρρήσεις όπως έχουμε μάθει είδαμε τους λοιμοξιολόγους να καταλήγουν στο άνοιγμα μόνο των νηπιαγωγείων, των δημοτικών και των ειδικών σχολείων.

Εμείς λέγαμε πάντα ως Διδασκαλική Ομοσπονδία ότι συντασσόμαστε πίσω από τις απόψεις των λοιμωξιολόγων Σε αυτή την περίπτωση για πρώτη φορά όλα έγιναν ανάποδα. Ακόμη και τώρα βλέπουμε διακεκριμένους λοιμωξιολόγους να βγαίνουν στην τηλεόραση και να λένε ότι θα έπρεπε τα σχολεία να ανοίξουν μετά τις 25 Ιανουαρίου. Όλα αυτά προκαλούν μία επιφυλακτικότητα.»

Αντίθετος όμως με το άνοιγμα των νηπιαγωγείων και των δημοτικών εμφανίστηκε ο δήμαρχος της Θεσσαλονίκης, Κώστας Ζέρβας, σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Σχετικά Άρθρα