“Μένουμε_σπίτι” για …λίγους- Πάνω από 20 εκατ. για προβολή στα μίντια

 “Μένουμε_σπίτι” για …λίγους- Πάνω από 20 εκατ. για προβολή στα μίντια

Η πανδημία και τα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση -τόσο για την προστασία του πληθυσμού, όσο και για την αντιμετώπιση των οικονομικών επιπτώσεων- δημιούργησαν μία νέα μεγάλη αγορά διαφημιστικών εσόδων που αποδεικνύεται “σωτήρια” για τα μέσα ενημέρωσης. Όχι, όμως, για όλα.

Η κυβέρνηση αποφάσισε και υλοποιεί ένα πρόγραμμα προβολής του “Μένουμε_Σπίτι” έως το ύψος των 11 εκατ. ευρώ, το οποίος, όπως έχει γίνει γνωστό, τυγχάνει διαχείρισης απευθείας από το Μέγαρο Μαξίμου, με την ενδιάμεση εμπλοκή (για την διανομή του στα ΜΜΕ) του “media shop” Initiative Group. Πέραν των ενστάσεων που έχουν διατυπωθεί για το εάν θα έπρεπε να διατίθενται χρήματα από τον κρατικό προϋπολογισμό για την προβολή κοινωνικών μυνημάτων που ίσως θα έπρεπε να είναι δωρεάν, το ζήτημα είναι με ποιον τρόπο γίνεται η διανομή των σχετικών διαφημίσεων.

Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει διατυπώσει σχετική ερώτηση, την οποία καλείται να απαντήσει ο (αρμόδιος) υφυπουργός και κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, με έμφαση στο γεγονός πως μέχρις ώρας δεν έχει υπάρξει ανάρτηση στην “Διαύγεια” των μέσων ενημέρωσης που φιλοξενούν την καμπάνια και έναντι ποίου αντιτίμου.

Παράλληλα, εδώ και μερικές ημέρες, διαμορφώνεται μία ακόμα “παράλληλη” διαφημιστική αγορά, με “βομβαρδισμό” σποτ και καταχωρήσεων από τις εταιρείες (ΙΕΚ και εταιρείες πιστοποίησης) που έχουν αναλάβει ως “μεσάζοντες” την υλοποίηση του προγράμματος επιδότησης με voucher των 600 ευρώ για κατηγορίες εργαζομένων (π.χ δικηγόροι) που πλήττονται από την κρίση. Οι πληροφορίες αναφέρουν για ένα ποσό αρκετών εκατομμυρίων που διατίθεται και θα διατεθεί σε διαφήμιση του προγράμματος και των εταιρειών αυτών στα μέσα ενημέρωσης.

Έγινε γνωστό πως και η “Αττικό Μετρό” ξεκινά πρόγραμμα προβολής ύψους 1.000.000 ευρώ, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα κρατικά προγράμματα διαφήμισης στο πλαίσιο των έκτακτων συνθηκών που διαμορφώνει η πανδημία. Ένας τέτοιος τομέας, για παράδειγμα, είναι και οι τράπεζες που προχωρούν σε έκτακτες ρυθμίσεις δανείων και προγράμματα κοινωνικής ευθύνης.

Υπολογίζεται πως τα προγράμματα αυτά θα ρίξουν συνολικά στην διαφημιστική και μιντιακή αγορά πάνω από 20 εκατ. ευρώ, ποσό εξαιρετικά μεγάλο σε μια εποχή που τα διαφημιστικά budget που είχαν αποφασιστεί στις αρχές της χρονιάς ήταν συρρικνωμένα σε σύγκριση με τα περυσινά.

Το κρίσιμο, φυσικά, είναι πως η διαχείριση αυτών των κονδυλίων γίνεται, σε μεγάλο βαθμό, κεντρικά, με κριτήρια που ελέγχονται για την αξιοπιστία και την σκοπιμότητά τους.

Όταν, για παράδειγμα, ένα μικρής ή μέτριας επισκεψιμότητας σάϊτ εισπράττει από 5-15.000 ευρώ για την ανάρτηση του μπάνερ “Μένουμε_Σπίτι” για 20 μόνο ημέρες (με υπόσχεση για δεύτερο “κύμα” προβολής) μπορεί να αντιληφθεί κανείς τη σημασία αυτού του “εργαλείου”. Και όταν, όπως διαπιστώνει κανείς μέχρις ώρας, η επιλογή των μέσων ενημέρωσης γίνεται “χειρουργικά” και δεν κατανέμεται στο σύνολό τους, τα ερωτηματικά πληθαίνουν…

Σεραφείμ Κοτρώτσος