Μεγαλύτερη από το αναμενόμενο ήταν η προσέλευση των ρουμάνων τουριστών στην Ελλάδα το καλοκαίρι

 Μεγαλύτερη από το αναμενόμενο ήταν η προσέλευση των ρουμάνων τουριστών στην Ελλάδα το καλοκαίρι

Πολύ καλύτερα από το αναμενόμενο πήγε η θερινή σεζόν αναφορικά με την προσέλευση των ρουμάνων τουριστών στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον προϊστάμενο του γραφείου ΕΟΤ στο Βουκουρέστι Γιώργο Σταφυλάκη, με βάση τα έως τώρα στοιχεία και κυρίως τις εκτιμήσεις τόσο των τουριστικών πρακτόρων της κάθε αγοράς όσο και αυτές των επαγγελματιών του τουρισμού.

Όπως επισημαίνει οι τουριστικοί πράκτορες της Ρουμανίας είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την τουριστική κίνηση στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2021. Η πρώτη πρόχειρη εκτίμηση της Ομοσπονδίας Πρακτόρων της Ρουμανίας είναι οτι η τουριστική κίνηση προς την Ελλάδα έφτασε περίπου στο 70-80% του 2019.

«Οι πράκτορες εξυπηρετούν ένα σχετικά μικρό μέρος της τουριστικής κίνησης προς την χώρα μας, το συντριπτικά μεγάλο ποσοστό των τουριστών εντάσσεται στην κατηγορία των μεμονωμένων,συνεπώς θα πρέπει να δούμε και τα στοιχεία των συνόρων για να έχουμε πιο αναλυτική εικόνα», εξηγεί ο κ.Σταφυλάκης.

«Πρόκειται ωστόσο για μια σημαντική ένδειξη του μεγέθους της τουριστικής κίνησης η οποία σε συνδυασμό με τις ανάλογα θετικές εκτιμήσεις των επαγγελματιών του τουρισμού στους κύριους προορισμούς στην Ελλάδα μας δείχνει οτι πράγματι πετύχαμε τους στόχους μας και πιθανότατα τους υπερβήκαμε σημαντικά»,προσθέτει.

Το τουριστικό ρεύμα των μεμονωμένων τουριστών, δηλαδή αυτών που πραγματοποιούν τις κρατήσεις για κατάλυμα μόνοι τους, συνήθως μέσω διεθνών διαδικτυακών μέσων και ταξιδεύουν κυρίως οδικώς με ιδιωτικό ΙΧ αλλά και αεροπορικώς μέσω των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, φαίνεται ότι φέτος ήταν σημαντικότερο για πολλούς λόγους οι οποίοι σχετίζονται και με τις συνθήκες της πανδημίας. «Σε ό,τι αφορά στον οδικό τουρισμό φέτος είδαμε περισσότερους τουρίστες σε περισσότερους προορισμούς ενώ και οι αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους είχαν μια πολύ καλή σεζόν με τους ρουμάνους τουρίστες. Ένα καλό παράδειγμα είναι η Blue Air η οποία έκανε φέτος ένα μεγάλο άνοιγμα με 17 πτήσεις την εβδομάδα προς πέντε ελληνικούς προορισμούς και έχει ήδη ανακοινώσει ότι διευρύνει την δραστηριότητα της στην Ελλάδα με επιπλέον πέντε προορισμούς για το 2022», αναφέρει.

Οι εκτιμήσεις από την Ελλάδα, δηλαδή την πλευρά των εκπροσώπων των επαγγελματιών του τουρισμού στους κύριους προορισμούς, είναι επίσης πολύ θετικές, το κύμα των ρουμάνων τουριστών ξεκίνησε ήδη από τα μέσα Ιουνίου και αυξανόταν με ταχύ ρυθμό έως και τα τέλη Ιουλίου. Είδαμε λοιπόν οτι από νωρίς αυτή η κίνηση στήριξε τις ελληνικές επιχειρήσεις αλλά και τις τοπικές οικονομίες και προσέφερε επίσης και μια ένεση αισιοδοξίας η οποία ήταν πολύ σημαντική σε εκείνη τη χρονική στιγμή.

«Το τουριστικό κύμα έφτασε στην κορύφωση του τον Ιούλιο αλλά επιβραδύνθηκε τον Αύγουστο λόγω της εισαγωγής της χώρας μας στην κόκκινη ζώνη και των περιορισμών που επέβαλε αυτή η εξέλιξη σε ό,τι αφορά στους ανεμβολίαστους ταξιδιώτες και τους αυστηρούς κανόνες που επέβαλε η Ρουμανία κατά την επιστροφή αυτών των τουριστών στη χώρα (υποχρεωτική καραντίνα 14 ημερών χωρίς εναλλακτική)», σημειώνει.

Σύμφωνα με τον κ.Σταφυλάκη, παρότι ανακόπηκε ένα μέρος του τουριστικού ρεύματος είδαμε ότι η τουριστική κίνηση συνεχίστηκε και τον Αύγουστο σε ικανοποιητικό βαθμό λόγω του ότι ο συνολικός αριθμός των εμβολιασμένων πολιτών ήταν σχετικά καλός (περίπου 5 εκ.).

Να σημειώσουμε ότι εξαιρετικά καλά και πάνω από το αναμενόμενο κινήθηκε και το τουριστικό ρεύμα από την Ουκρανία, μια ενδιαφέρουσα αγορά που μπορεί στο μέλλον προσφέρει ακόμη περισσότερα, όπως επισημαίνει.

Οι γνωστοί και αγαπημένοι προορισμοί των ρουμάνων τουριστών στην Ελλάδα είδαν φέτος από νωρίς ένα σημαντικότατο τουριστικό ρεύμα από αυτή την αγορά. Οι Ρουμάνοι ήταν με διαφορά οι πρώτοι πελάτες για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η Θάσος, η Χαλκιδική, η Σαμοθράκη, η Καβάλα, η Λήμνος, η Λευκάδα κ.α. είδαν πολύ σημαντικό τουριστικό ρεύμα από οδικό τουρισμό.

«Φέτος όμως είδαμε ότι οι ρουμάνοι τουρίστες είχαν σημαντική παρουσία και σε άλλους προορισμούς στην Ελλάδα και όχι μόνο στους κλασικούς προορισμούς του οδικού τουρισμού. Αυτή η εξάπλωση του τουριστικού ρεύματος σε περισσότερους προορισμούς οφείλεται στην στρατηγική που είχαμε υλοποιήσει ως αρμόδιο Γραφείο ΕΟΤ τα τελευταία χρόνια αλλά οπωσδήποτε βοηθήθηκε και από τις συνθήκες που επέβαλε η πανδημία και οι σχετικοί κανόνες και περιορισμοί. Οι άνθρωποι αναζήτησαν νέους προορισμούς και για να αποφύγουν συνθήκες συνωστισμού αλλά και γιατί οι διαφορετικές κατηγορίες τουριστών έχουν πλέον ευρύτερη και καλύτερη πληροφόρηση για να επιλέξουν διαφορετικούς προορισμούς», σημειώνει ο κ.Σταφυλάκης.

Οι συνθήκες που επέβαλε η πανδημία και η ρευστότητα αυτών των συνθηκών καθώς και οι συνθήκες που προέκυψαν από τους κανόνες που ίσχυσαν τόσο στην Ελλάδα όσο και στις αγορές, επηρέασαν και φέτος σε ένα σημαντικό βαθμό την τουριστική κίνηση.

«Η χώρα μας ήταν προετοιμασμένη, υπήρχε μια ρεαλιστική στρατηγική από πλευράς ΕΟΤ και Υπουργείου Τουρισμού. Διευρύνθηκαν οι αγορές, άνοιξαν σταδιακά οι συνοριακές πύλες και υλοποιήθηκαν καμπάνιες προβολής που έτρεχαν και τρέχουν καθόλη την διάρκεια της τουριστικής σεζόν. Το γραφείο μας, εκτός από τις κεντρικές καμπάνιες διαφήμισης και συνδιαφήμισης διοργάνωσε και 9 ταξίδια εξοικείωσης από τον Ιούνιο έως και τις αρχές Σεπτεμβρίου και σχεδιάζουμε και άλλα το επόμενο διάστημα», επισημαίνει ο προϊστάμενος του γραφείου ΕΟΤ Ρουμανίας, Βουλγαρίας και Ουκρανίας.

«Θέλω να υπογραμμίσω την άριστη συνεργασία που είχαμε ως ΕΟΤ με τους συλλογικούς φορείς των επαγγελματιών του τουρισμού αλλά και με την τοπική αυτοδιοίκηση, ήμασταν όλοι πραγματικά ενωμένοι και συντονισμένοι σε αυτή την προσπάθεια», προσθέτει.

«Για εμάς ως γραφείο ΕΟΤ Ρουμανίας αυτή η σεζόν ήταν ένα μεγάλο στοίχημα γιατί έπρεπε να κρατήσουμε αυτή την αγορά μετά από την δύσκολη τουριστική περίοδο του 2020. Είχαμε πολύ περισσότερη και πολύ πιο δύσκολη δουλειά το 2021 γιατί έπρεπε συνεχώς να διαχειριζόμαστε εναλλασσόμενες συνθήκες και να αξιοποιούμε την κάθε ευκαιρία», αναφέρει και προσθέτει: «Η στρατηγική τέθηκε ήδη από τα τέλη της σεζόν του 2020 και έγινε συστηματική δουλειά η οποία συνέβαλε στο να αξιοποιήσουμε στον μέγιστο δυνατό βαθμό την δυναμική που είχε η Ελλάδα ως τουριστικός προορισμός στη ρουμάνικη αγορά, όπως είχε φανεί το 2018 και το 2019 τόσο σε επίπεδο αύξησης του αριθμού των αφίξεων όσο και στο επίπεδο αύξησης των τουριστικών εισπράξεων. Θεωρώ ότι το στοίχημα κερδήθηκε και πιστεύω ότι αυτό θα συμβάλει σε μια ακόμα πιο δυναμική πορεία αυτής της αγοράς τα επόμενα χρόνια».

N.K.

Σχετικά Άρθρα