• 4 Δεκεμβρίου, 2021

“Κόλαση” στην άσφαλτο: Το νέο ελληνικό Chaos – Υπεραυτοκίνητο με 2.000 ίππους! (εικόνες)

 “Κόλαση” στην άσφαλτο: Το νέο ελληνικό Chaos – Υπεραυτοκίνητο με 2.000 ίππους! (εικόνες)

Μετά από μεγάλη αναμονή, ανακοινώθηκαν επίσημα τα τεχνικά στοιχεία του Chaos της Spyros Panopoulos Automotive. Δύο εκδόσεις, Earth και Zero Gravity, με ιπποδυνάμεις έως 3.065 άλογα με 1.983 Nm ροπής. 0-100 χλμ./ώρα σε κάτω από 1,55 δλ.! Εκτεταμένη χρήση καινοτόμων πρώτων υλών και πολλά 3D printed εξαρτήματα.

Το νέο Chaos της Spyros Panopoulos Automotive είναι «γεγονός» ή μάλλον καλύτερα, οι πρώτες ψηφιακά επεξεργασμένες εικόνες του σε φόντο βρετανικού εκθεσιακού χώρου κυκλοφορούν ευρύεως στο διαδίκτυο. Παράλληλα, ανακοινώθηκαν μετά από μακρά αναμονή τα τεχνικά στοιχεία του πρωτότυπου… ψηφιακού Chaos που βλέπετε στις εικόνες, καθώς χθες στις 20:00 ακριβώς, ώρα που θα γινόταν η διαδικτυακή πρεμιέρα του μοντέλου, το site της εταιρείας κάμφθηκε από την επισκεψιμότητα και «έπεσε» δίνοντας χώρο για πηγαδάκια και σχολιασμό στους αυτοκινητικούς κύκλους του διαδικτύου.

Ξεκινώντας λοιπόν από αυτά που αναφέρονται στο site της εταιρείας, το Chaos έχει μήκος 5.053 χλστ., πλάτος 2.068 χλστ και ύψος μόλις 1.121 χλστ., ενώ το μετατρόχιο του μετράται στα 2.854 χλστ.. Παρά τις διαστάσεις του, το βάρος παραμένει μικρό λόγω της χρήσης καινοτόμων υλικών και 3D printed εξαρτημάτων, με την επίσημη ανακοίνωση να αναφέρει πως ζυγίζει 1.272 κιλά στην κορυφαία έκδοση Zero Gravity (1.388 κιλά η «μικρή» Earth Version).

Δύο εκδόσεις με έως 3.065 άλογα

Περνώντας στον τομέα της απόδοσης και των επιδόσεων, οι εκτιμήσεις του επίσημου site (σ.σ. λέμε εκτιμήσεις, γιατί έτσι ακριβώς αναφέρεται ως «estimated performance») για την Earth Version θέλουν την ονομαστική ισχύ να ορίζεται στα 2.048,7 άλογα με 1.389,4 Nm ροπής, ενώ η κορυφαία Zero Gravity κρύβει 3.064,7 άλογα με 1.983,5 Nm ροπής. Και στις δύο περιπτώσεις η τελική ταχύτητα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύονται, θα είναι πάνω από τα 500 χλμ./ώρα, ενώ τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση θα έρχονται σε κάτω από 1,55 δλ. για την Zero Gravity και σε κάτω από 1,9 δλ. για την «γήινη» Earth Version. Εντυπωσιακές είναι οι υποθέσεις και για τις ρεπρίζ με το 100-200 χλμ./ώρα σε κάτω από 1,7 δλ. (λιγότερο από 2,7 δλ. η Earth), το 160-241 χλμ./ώρα σε κάτω από 1,4 δλ. (<2,3 δλ. η Earth) και το 0-300 χλμ./ώρα σε κάτω από 7,1 δλ. (<7,9 δλ. η Earth), ενώ όσον αφορά στο 400άρι υπόσχεται πέρασμα σε κάτω από 7,5 δλ. (<8,1 δλ. η Earth).

Φυσικά, όλα αυτά μένει να αποδειχθούν σε κανονικές μετρήσεις στο δρόμο, καθώς, όπως είπαμε, τα παραπάνω στοιχεία αποτελούν εκτιμήσεις της Spyros Panopoulos Automotive. Εφόσον απαληθευτούν τα στοιχεία, η αναλογία ισχύος-βάρους για την Earth Version ορίζεται στο 2,05 και για την Zero Gravity στο 3,06, ενώ εντυπωσιακή είναι η εκτίμηση για στοφάρισμα του μοτέρ μέχρι και τις 12.200 σ.α.λ..

Με 4λιτρο V10 κινητήρα

Μιλώντας για το κινητήριο σύνολο του Chaos, αυτό θα αποτελείται από έναν V10 κινητήρα χωρητικότητας 3.955,8 κυβικών εκατοστών σε γωνία 90 μοιρών με μπλοκ από αλουμίνιο για την «μικρή» Earth και 3D printed πλαίσιο μαγνησίου για την ισχυρότερη Zero Gravity. Τα σωθικά του κινητήρα (πιστόνια, μπιέλες, στρόφαλος κ.λπ.) έχουν κατασκευαστεί από κράματα εξαιρετικά υψηλής αντοχής και τα περισσότερα εξ αυτών είναι 3D printed. Ανεξαρτήτως έκδοσης, υπάρχουν 40 βαλβίδες με ταχύτητες εισαγωγής έως 0,52 Mach και εξαγωγής έως 0,64 Mach. Υπεύθυνα για την υπερπλήρωση είναι δύο turbo με κράματα αλουμινίου, μαγνησίου και ανθρακονήματα που παρέχουν ροή αέρα έως και 96 κιλά αέρα ανά λεπτό. Για τη μετάδοση της θηριώδους ισχύος αναλαμβάνει το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά ή οκτώ σχέσεων σε συνεργασία με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση. Ηλεκτρομηχανικό είναι το σύστημα διεύθυνσης, ενώ όσον αφορά στην ανάρτηση εφοδιάζεται με διπλά ψαλίδια, όντας πλήρως ανεξάρτητη.

Πηγή: autotriti.gr

Οι απόψεις που δημοσιεύονται στο libre.gr είναι προσωπικές και εκφράζουν μόνο τον συγγραφέα.