ΙΕΠ: Πώς μπήκε στα σχολεία η “Ελληνική Αγωγή”

 ΙΕΠ: Πώς μπήκε στα σχολεία η “Ελληνική Αγωγή”

Η έγκριση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, εξαιρετικά αμφίβολης επιστημονικής επάρκειας, προς χρήση για το Δημόσιο Σχολείο από το ΙΕΠ, και εν συνεχεία από το Υπουργείο Παιδείας δεν προέκυψε- για τους γνωρίζοντες-ως κεραυνός εν αιθρία. Αντιθέτως, τα φαινόμενα αυτά αποτέλεσαν τις συνέπειες των αντιδραστικών, όπως αποδεικνύεται, αλλαγών που έγιναν στη λειτουργία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και από το νέο διοικητικό του συμβούλιο (που ανέλαβε υπηρεσία τον Νοέμβριο του 2019).

Οι ελεγκτικές δομές που είχαν στηθεί τα προηγούμενα χρόνια στους κόλπους του ΙΕΠ αποτέλεσαν, πολύ σύντομα, παρελθόν. Κρίθηκαν μάλλον περιττοί από τη νέα ηγεσία η οποία προτίμησε έναν πιο κάθετο τρόπο διοίκησης του Ινστιτούτου, με σαφείς αναφορές στον τρόπο με τον οποίο διοικεί το Υπουργείο η Νίκη Κεραμέως. Καμία διαβούλευση, ελάχιστη λογοδοσία και εμπιστοσύνη μόνο σ΄έναν περιορισμένο κύκλο συνεργατών. Στο πλαίσιο της αυτής της προσπάθειας, η καθιεωμένη συνάντηση των στελεχών του ΙΕΠ με τα μέλη του διοικητικού του συμβουλίου καταργήθηκε.

Επίσης, πολλά και πεπειραμένη μέλη του ΙΕΠ, με αναγνωρισμένη προσφορά στο Ινστιτούτο, παραμένουν παροπλισμένα. Η διαπίστωση αυτή ισχύει και για τα στελέχη που ανήκουν στον ευρύτερο κεντροδεξιό πολιτικό χώρο τα οποία όμως δεν κατάφεραν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη της νέας ηγεσίας, άγνωστο για ποιο λόγο. Οι πληροφορίες πάντως αναφέρουν ότι ακόμα και η μικρή ιδεολογική απόκλιση από τα θέλω που εκφράζει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου συνιστά λόγο παροπλισμού και περιθωριοποίησης των στελεχών.

Τέλος, οι όποιες δικλείδες ασφαλείας είχαν στηθεί μεταξύ της κατάσταση της υποδοχής ενός εγγράφου/πρότασης από το ΙΕΠ μέχρι το διάστημα της έγκρισης/αποδοχής του από το Υπουργείο Παιδείας (με υπογραφή είτε του ίδιου του Υπουργού, είτε Υφυπουργού, είτε Γενικών Γραμματέων) ατόνησαν μέχρι της τελικής εξαφάνισης. Ελάχιστος είναι πια ο έλεγχος.

Κάπως έτσι εξηγείται και το “μαργαριτάρι” της έγκρισης του προγράμματος της Ελληνικής Εταιρίας Προγεννητικής Αγωγής, την οποία, μετά το σάλο πριν από δύο εβδομάδες, έσπευσε να αποσύρει η Νίκη Κεραμέως (ρίχνοντας, παράλληλα, όλη την ευθύνη στο ΙΕΠ του οποίου ο πρόεδρος έδωσε ακόμα και “απολογητική” συνέντευξη).

Κοντολογίς, το ΙΕΠ φαίνεται ότι έχει πάψει να λειτουργεί με κριτήρια αμιγώς και αυστηρώς επιστημονικά με ότι αυτό συνεπάγεται για την εν γένει παρουσία του στα εκπαιδευτικά πράγματα της χώρας.

Μιλώντας ειδικά για τα προγράμματα της Ελληνικής Αγωγής, της εταιρίας συμφερόντων του Υπουργού Ανάπτυξης Αδωνι Γεωργιάδη, είναι απαραίτητο να τονιστεί ότι σχετικές προτάσεις προς χρήση τους στα δημόσια σχολεία έγιναν και επί της θητείας του προηγούμενου διοικητικού συμβουλίου της ΙΕΠ. Οι προτάσεις αυτές απορρίφθηκαν αφού, μετά από ενδελεχή εξέταση, διαπιστώθηκε ότι τα εν λόγω προγράμματα δεν πληρούσαν τα απαραίτητα επιστημονικά κριτήρια.

Μόλις τρία χρόνια μετά, για τα ίδια προγράμματα, η άποψη του “νέου” ΙΕΠ ήταν απολύτως διαφορετική και εν τέλει οδήγησε στην τελική έγκρισή τους με υπογραφή της Γενικής Γραμματέως κα Γκίκα η οποία μάλιστα, επικαλέστηκε, “εντολή Υφυπουργού”.

Πηγή: news247.gr

Παναγιώτης Δρίβας