Η “μάχη των σχολείων”: Επικοινωνιακές απαντήσεις και σχέδια επί χάρτου με την αγωνία στο κόκκινο

 Η “μάχη των σχολείων”: Επικοινωνιακές απαντήσεις και σχέδια επί χάρτου με την αγωνία στο κόκκινο

Την ώρα που η αγωνία έχει χτυπήσει “ταβάνι” σε όλη την ελληνική κοινωνία για την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία το Υπουργείο Παιδείας ετοιμάζει σχέδια και… απαντήσεις για τα επίμαχα ζητήματα. Εντός της εβδομάδας θα αποσταλούν και οι οδηγίες προς τους διευθυντές των σχολείων. Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής», το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να απαντήσει σε δύο κορυφαία ζητήματα που έχουν προκαλέσει απορίες στη σχολική κοινότητα.

Καθηγητής Παυλάκης: Ρίσκο το άνοιγμα σχολείων και εκκλησιών

  • Ποιο είναι το σχέδιο εάν κάποιος μαθητής νοσήσει από κοροναϊό;
  • Και γιατί είναι προαιρετική η μάσκα στα σχολεία;

Έχει διαμορφωθεί ένα επιχειρησιακό σχέδιο ώστε να προετοιμάσει τις σχολικές τάξεις και να διαρρυθμίσει εκ νέου θρανία και προσωπικό βάσει αυστηρών κανόνων. Επεξεργάζεται και σενάρια για την αντιμετώπιση απρόοπτων όπως αν νοσήσει ένας μαθητής.

  • Στην περίπτωση που ένας μαθητής έχει προσβληθεί από τον ιό κατά τη διάρκεια του ανοίγματος των σχολείων: Με μία υπεύθυνη δήλωση ο γονέας μπορεί να αιτηθεί την απουσία του μαθητή από τη σχολική αίθουσα χωρίς την προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης. Ο μαθητής θα μπορεί να συνεχίσει το μάθημά του μέσω τηλεκπαίδευσης, σε συνεργασία με τους καθηγητές του. Υπάρχει η σκέψη το μάθημα να γίνεται ακόμα και σε ζωντανή μετάδοση ώστε να παρακολουθούν οι απόντες μαθητές παράλληλα με τους συμμαθητές τους.
  • Στην περίπτωση που ένας μαθητής νοσήσει κατά τη διάρκεια των μαθημάτων: Ένα σχέδιο δράσης με διαβαθμισμένα επίπεδα ανάλογα με την επικινδυνότητα της κατάστασης έχει καταρτιστεί για την αντιμετώπιση ενός κρούσματος μέσα στην τάξη. Δεν φαίνεται να προβλέπεται, όμως, κλείσιμο των σχολικών μονάδων όπως στο παρελθόν, καθώς το υπουργείο διαθέτει πλέον νέα όπλα. Πιο συγκεκριμένα, ο μαθητής που θα διαγνωστεί με κορωνοϊό θα απομακρυνθεί από την τάξη και στη συνέχεια τα κλιμάκια του ΕΟΔΥ θα αναλάβουν να ιχνηλατήσουν άλλα κρούσματα στην τάξη ή την οικογένειά του. Οι υπόλοιποι μαθητές είναι πιθανό να υποβληθούν σε τεστ ταχείας διάγνωσης και σε περίπτωση που υπάρχουν πολλά κρούσματα, ενδέχεται να κλείσει το τμήμα. Οι μαθητές που θα απομακρυνθούν από τα σχολεία θα συνεχίσουν την τηλεκπαίδευση.
  • Στην περίπτωση που ένας μαθητής νοσήσει από κοροναϊό κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων: Με την ημερομηνία να έχει ήδη οριστεί για τις 15 Ιουνίου, όταν ακόμα θα είναι υπό εξέλιξη η σταδιακή άρση των μέτρων, το υπουργείο Παιδείας έχει προβλέψει λύση και για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου που θα νοσήσουν από τον ιό κατά τη διάρκεια των εξετάσεων. Οι μαθητές αυτοί, προσκομίζοντας ιατρική βεβαίωση, θα εξεταστούν στις επαναληπτικές εξετάσεις που γίνονται κάθε χρόνο στις αρχές Σεπτέμβρη. Πρόκειται για μία «δεύτερη ευκαιρία» στους μαθητές που για σοβαρούς προσωπικούς λόγους ή λόγους υγείας δεν θα γράψουν τον Ιούνιο.

Η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να κάνει προαιρετική τη χρήση μάσκας από τους μαθητές έχει προκαλέσει ερωτήματα στους κόλπους της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Το υπουργείο έχει δεσμευτεί για τον άμεσο εξοπλισμό σε αντισηπτικά και μέσα ατομικής υγιεινής αλλά κατόπιν σχετικής εισήγησης των ειδικών δεν προβλέπει τη χρήση μάσκας.

Και τούτο, όπως αναφέρει διότι:

  • Η αντιμετώπιση της μάσκας δεν γίνεται με τους ίδιους όρους από ενήλικες και παιδιά. Οι ειδικοί του ΕΟΔΥ έχουν πολλές φορές επισημάνει ότι η χρήση μάσκας, εφόσον δεν γίνει σωστά, μπορεί εύκολα να γίνει επικίνδυνη. Αν οι μαθητές δεν είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, δεν προστατεύεται η υγεία τους.
  • Το επιχείρημα της ψευδαίσθησης της ασφάλειας λόγω της χρήσης μάσκας είναι πιο ισχυρό στην περίπτωση των μαθητών. Ένα παιδί που χρησιμοποιεί μάσκα μπορεί να αισθανθεί μεγαλύτερη ασφάλεια να αγκαλιάσει κάποιον συμμαθητή του ή να έρθει κοντά στους φίλους του, μη τηρώντας τις αποστάσεις ασφαλείας.
  • Τέλος, το περιβάλλον των μαθητών είναι πιο «προστατευμένο» σε σχέση, για παράδειγμα, με αυτό των ΜΜΜ, όπου η χρήση της μάσκας είναι υποχρεωτική. Οι μαθητές θα έρχονται σε επαφή με τους συμμαθητές τους (με άλλα 14 παιδιά και τον καθηγητή τους) και με την οικογένειά τους.

Επίσης, θα βρίσκονται σε τάξεις που θα καθαρίζονται δύο φορές την ημέρα και θα αερίζονται φυσικά.

Σχετικά Άρθρα