• 2 Αυγούστου, 2021

Η “μάχη” για τα πρότυπα σχολεία: Η θέση της ΟΛΜΕ, η αγωγή Κεραμέως και η παρέμβαση Μητσοτάκη

 Η “μάχη” για τα πρότυπα σχολεία: Η θέση της ΟΛΜΕ, η αγωγή Κεραμέως και η παρέμβαση Μητσοτάκη

Δεκτή έγινε από το Μονομελές Πρωτοδικείο της Αθήνας η κατεπείγουσα αγωγή της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως κατά της ΟΛΜΕ, με αποτέλεσμα να κρίνεται παράνομη η στάση εργασίας της ΟΛΜΕ.

Για την τρίωρη στάση εργασίας της ΟΛΜΕ είχε προσφύγει στα δικαστήρια η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως. Η υπουργός κατέθεσε αγωγή ζητώντας από το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών να αναγνωρίσει ως παράνομη και καταχρηστική την κινητοποίηση, ώστε να πραγματοποιηθούν απρόσκοπτα οι εξετάσεις για τα Πρότυπα Σχολεία.

«Το Δικαστήριο έκρινε παράνομη τη στάση εργασίας της ΟΛΜΕ» αναφέρει σε ανάρτησή της στο Twitter η Νίκη Κεραμέως. «Πάνω από 8.000 παιδιά θα μπορέσουν να δώσουν απρόσκοπτα τη Δευτέρα εξετάσεις για εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία» επισημαίνει η υπουργός Παιδείας.

Στο ζήτημα παρενέβη και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας νωρίτερα το Σάββατο στο φόρουμ «project2030.gr» το οποίο διοργάνωσε η ΟΝΝΕΔ.

«Πληροφορηθήκαμε χθες δυστυχώς ότι η ΟΛΜΕ επέλεξε να προκηρύξει απεργία για να εμποδίσει εξετάσεις νέων παιδιών που θέλουν να διεκδικήσουν θέσεις σε ένα δημόσιο πρότυπο ή πειραματικό σχολείο. Για αυτό και προσφύγαμε άμεσα στη δικαιοσύνη και εκτιμώ και ελπίζω ότι η απεργία θα κηρυχθεί παράνομη έτσι ώστε οι εξετάσεις να διεξαχθούν κανονικά και να σταματήσουμε να είμαστε όμηροι τέτοιων ξεπερασμένων συνδικαλιστικών αντιλήψεων» σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Είχε προηγηθεί ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας στην οποία επισήμαινε ότι «οι πρακτικές αυτές δεν εκφράζουν το σύνολο των εκπαιδευτικών, που έχουν αποδείξει ότι σέβονται τον παιδαγωγικό τους ρόλο και την προσπάθεια των μαθητών και των οικογενειών τους».

Πρότυπα σχολεία – ΟΛΜΕ: Διαμαρτυρία για την υποχρεωτικότητα και την άμισθη επιτήρηση

Πάντως, υπενθυμίζεται ότι η Ομοσπονδία των καθηγητών έχει εκφράσει την αντίθεσής της στο θεσμό των Προτύπων Σχολείων «λόγω του αντιπαιδαγωγικού και βαθιά ταξικού χαρακτήρα τους», και κυρίως ότι οι μετατροπές σχολείων σε Πρότυπα έγιναν φέτος με «ετσιθελικό» τρόπο.

Η ΟΛΜΕ κήρυξε «τρίωρη στάση εργασίας τη Δευτέρα 28.6.2021 και ώρα 11π.μ-2μμ για όσους και όσες επιθυμούν να μην εμπλακούν στις εξετάσεις των Πρότυπων (επιτηρητές/τριες κλπ) προκειμένου να καλυφθούν συνδικαλιστικά και να εκφράσουν με αυτό τον τρόπο την αντίθεσή τους στο θεσμό των Προτύπων, στην υποχρεωτικότητα και στην άμισθη επιτήρηση».

Ολόκληρη η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας:

«Μόλις χθες το απόγευμα παρακολουθήσαμε άναυδοι την ΟΛΜΕ να καλεί, μέσω ανακοίνωσής της, σε τρίωρη στάση εργασίας «όσους/-ες εμπλέκονται στις εξετάσεις των Προτύπων Σχολείων», καθώς, όπως αναφέρεται, είναι «γνωστή η πλήρης αντίθεση της ΟΛΜΕ στο θεσμό των Προτύπων Σχολείων, λόγω του αντιπαιδαγωγικού και βαθιά ταξικού χαρακτήρα τους.

Λίγες ώρες πριν την κορύφωση της προσπάθειας χιλιάδων υποψηφίων, μετά από μία ιδιαίτερη σχολική χρονιά εξ αιτίας της πανδημίας και ενώ φέτος σημειώθηκε ρεκόρ αιτήσεων, άνω των 13.200, που αποδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον μαθητών και οικογενειών για το θεσμό των Προτύπων και των Πειραματικών Σχολείων, είναι αδιανόητο ο συνδικαλιστικός φορέας των ίδιων των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να καλεί τα μέλη του σε υπονόμευση της διαδικασίας των εξετάσεων, αδιαφορώντας πλήρως για τον κόπο, την προσπάθεια και την ψυχική υγεία των παιδιών!

Προ ημερών, απετράπη δια της δικαστικής οδού την τελευταία στιγμή η παρεμπόδιση της απρόσκοπτης συμμετοχής των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και της ομαλής διενέργειάς τους, εξ αιτίας της 24ωρης απεργίας της ΑΔΕΔΥ και του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Αθηνών.

Και χθες,

χωρίς να προηγηθεί η τετραήμερη προθεσμία γνωστοποίησης,
χωρίς να διατεθεί προσωπικό ελάχιστης εγγυημένης υπηρεσίας και προσωπικού ασφαλείας,
χωρίς να τηρηθεί η υποχρέωση δημοσίου διαλόγου του Ν 4808/2021,
η ΟΛΜΕ προβαίνει σε μία πρωτοφανή κίνηση που υπονομεύει ευθέως χιλιάδες μαθητές – υποψηφίους, προσθέτοντάς τους αβεβαιότητα τόσο για την ημερομηνία διεξαγωγής των εξετάσεων όσο και για το κύρος και το αδιάβλητο της διαδικασίας τους.

Είμαστε βέβαιοι ότι οι πρακτικές αυτές δεν εκφράζουν το σύνολο των εκπαιδευτικών, που έχουν αποδείξει ότι σέβονται τον παιδαγωγικό τους ρόλο και την προσπάθεια των μαθητών και των οικογενειών τους»