• 20 Οκτωβρίου, 2020

Η λίστα των “ημετέρων”: Πως μοιράστηκαν εκατομμύρια στα σάϊτ των “δικών τους παιδιών”- Δυσφορία στα μεγάλα ΜΜΕ

 Η λίστα των “ημετέρων”: Πως μοιράστηκαν εκατομμύρια στα σάϊτ των “δικών τους παιδιών”- Δυσφορία στα μεγάλα ΜΜΕ

Από μια πρώτη ανάγνωση της περιβόητης λίστας Πέτσα παρατηρείται αντιστρόφως ανάλογη κατανομή ποσών σε μέσα που έχουν χαμηλότερη κυκλοφορία και μικρότερο αριθμό εργαζομένων από άλλα μέσα.

Δεν είναι λίγες, όπως επισημαίνει η efsyn.gr, τέλος, οι περιπτώσεις στις οποίες ο ίδιος επιχειρηματίας ή οι ίδιες εταιρείες καρπώθηκαν σημαντικά ποσά, χωρίς να γνωρίζουν οι αναγνώστες τις «διαδρομές» και τις «συνδέσεις» των διαφορετικών μέσων.

Ωστόσο, ίσως η εντονότερη και σοβαρότερη δυσαρέσκεια που έχει να αντιμετωπίσει το Μέγαρο Μαξίμου είναι ότι τα μεγάλα ραδιοτηλεοπτικά μέσα έλαβαν δυσανάλογα λιγότερα χρήματα από το ποσό των πολλών εκατομμυρίων που, όπως λέγεται, “σκορπίστηκε” σε μικρά σάϊτ ανά την επικράτεια (με πρόσχημα την ποσόστωση). Τα μεγάλα ΜΜΕ που υλοποίησαν την καμπάνια και είχαν διαρκή ενημέρωση για την πανδημία, στηρίζοντας μάλιστα το προφίλ του υγειονομικού θριάμβου που καλλιέργησε η κυβέρνηση, έλαβαν τελικά μικρό μόνο μέρος των 20 εκατ. Η δυσαρέσκεια αυτή έχει φτάσει στον πρωθυπουργό από τους καναλάρχες και είναι βέβαιο πως θα στοιχίσει την θέση του κυβερνητικού εκπροσώπου αλλά και μελλοντικές διευθετήσεις προς εξισορρόπηση…

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η έρευνα του The Press Project που υπολογίζει ότι συνολικά δόθηκε λιγότερο από 1% στον αντιπολιτευόμενο Τύπο για την καμπάνια. Και ειδικά για την «Εφ.Συν.» σημειώνει: «Το πιο κραυγαλέο παράδειγμα» είναι η πολύ μικρή, σε σχέση με άλλα ΜΜΕ, χρηματοδότηση που έλαβε η εφημερίδα (30.000 ευρώ για την έντυπη μορφή της και μόλις 10.000 για την ιστοσελίδα της) την ίδια ώρα που φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ με σαφώς μικρότερη απήχηση λαμβάνουν μεγαλύτερα ποσά. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του «Φιλελεύθερου» που λαμβάνει 60.000 ευρώ για την εφημερίδα (εβδομαδιαία) και 120.000 ευρώ για την ιστοσελίδα liberal.gr.

Οι «πρωταθλητές»

1) ΣΚΑΪ 830.000,00
2) ANTENNA 780.000,00
3) STAR 729.892,00
4) ALPHA  679.483,00
5) OPEN  449.650,00
6) MEGA  379.456,50
7) ΕΡΤ 269.933,00
8) IN.GR  253.000,00
9) IEFIMERIDA.GR 250.000
10) PROTOTHEMA.GR 250.000

11) ATHENSVOICE.GR  180.000
12) NEWSBOMB.GR  150.000
13) PARAPOLITIKA.GR 147.000
14) NEWSIT.GR  142.000
15) ACTION 24 140.000
16) CAPITAL.GR  120.000
17) LIBERAL.GR  120.000
18) LIFO.GR  120.000
19) ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ 100.000
20) ALPHATV.GR 100.000

21) ANTENNA.GR  100.000
22) BOVARY.GR 100.000
23) CNN.GR 100.000
24) NEWPOST.GR 100.000
25) QUEEN.GR 100.000
26) SKAI.GR 100.000
27) STAR.GR 100.000
28) TVOPEN.GR  100.000
29) MAKTV 100.000
30) ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 100.000

“Εξαφάνισαν” τον Φουρθιώτη

Αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι στη λίστα περιλαμβάνονται και έξι μέσα, τέσσερις ιστοσελίδες και δύο ραδιοφωνικοί σταθμοί, για τους οποίους είχε προβλεφθεί, αρχικά, κονδύλι, όμως δεν εισέπραξαν ούτε ευρώ.

Ανάμεσα σε αυτά είναι τα δύο σάιτ που φέρεται να ανήκαν στον Μένιο Φουρθιώτη και για τα οποία είχε ασκηθεί σφοδρή κριτική, καθώς ήταν σχεδόν ανύπαρκτα, αλλά και ένα σάιτ του Βόλου, το οποίο έχει να φιλοξενήσει καινούργια είδηση εδώ και… χρόνια.

  1. APOKALIPTIKALIVE.GR 
  2. PROTIEIDISI.COM 
  3. WISHMAG.GR 
  4. DIDYMOTEICHO.NET 
  5. ΡΑΔΙΟ ΓΑΜΜΑ ΑΧΑΪΑΣ 
  6. ΡΑΔΙΟ ΡΟΥΜΕΛΗ 98 ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

Αντιδράσεις της αντιπολίτευσης

Για «μαγείρεμα» της λίστας των ποσών που έλαβαν τα μέσα ενημέρωσης μέσω της καμπάνιας για τον κορονοϊό κατηγορεί την κυβέρνηση ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, με ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα.
«Η κυβέρνηση Μητσοτάκη με τη λίστα Πέτσα αποδεικνύει πως είναι άριστη στο μαγείρεμα», σημειώνει ο Αλ. Τσίπρας. «Σήμερα, τρεις μήνες μετά το αίτημα να δημοσιευτεί η λίστα με τα ΜΜΕ στα οποία δόθηκαν 20 εκατομμύρια, η κυβέρνηση της ΝΔ απέδειξε ότι ο εκπρόσωπός της έχει μία θέση στο επόμενο Master Chef», σχολιάζει.

Για αδιαφάνεια και έλλειψη αντικειμενικών κριτηρίων στη διανομή των χρημάτων προς τα ΜΜΕ κατηγορεί την κυβέρνηση το Κίνημα Αλλαγής, ενώ της προσάπτει και την οικοδόμηση πελατειακού κράτους. Πακτωλό χρημάτων για τα μεγάλα μέσα ενημέρωσης βλέπει το ΚΚΕ και αφού μιλά για δημοσιοποίηση της λίστας με καθυστέρηση μηνών, υπενθυμίζει την τροπολογία του Περισσού που απορρίφθηκε από τα υπόλοιπα κόμματα.

► Η αμοιβή της ιδιωτικής διαφημιστικής εταιρείας Initiative που ανέλαβε το μοίρασμα των χρημάτων έφτασε τις 411.985 αν και θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί η δαπάνη αυτή με το ελληνικό δημόσιο να αναλαμβάνει τη διανομή.