• 21 Οκτωβρίου, 2020

Η Initiative και ο κ. Γκάλγκος- Γιατί “τον έδωσε” ο πρωθυπουργός…

 Η Initiative και ο κ. Γκάλγκος- Γιατί “τον έδωσε” ο πρωθυπουργός…

Στην ερώτηση “του ενός εκατομμυρίου δολαρίων”, που ταλανίζει την δημόσια σφαίρα εδώ και περίπου τρεις μήνες, ποιος “έκοψε” από την καμπάνια της πανδημίας μια σειρά από δημοφιλή μέσα ενημέρωσης και προτίμησε το glykouli, την laikoyra, την kasseta, το molonoti, τον Φουρθιώτη (που, όμως, δεν πληρώθηκε μετά τον σάλο) και άλλα αυτοφυή της μιντιακής χλωρίδας, την απάντηση την έδωσε, επισήμως πλέον, ο ίδιος ο πρωθυπουργός.

«Δε θεωρώ ότι έγινε κάτι λάθος. Και εσείς το ξέρετε και εγώ το ξέρω και η οικογένειά μου το ξέρει πολύ καλά τι έγινε. Η μόνη δικαιολογημένη κριτική είναι ότι δεν εξηγήσαμε από την αρχή ότι αναθέσαμε σε μια εταιρεία να μοιράσει τα ποσά. Δεν δόθηκαν με πολιτική παρέμβαση».

Άρα την κατανομή των 20 εκατ. ευρώ στα μέσα ενημέρωσης της λίστας Πέτσα την έκανε η εταιρεία Initiative (Media Agency of the Year το 2017) με επικεφαλής τον κ. Μιχάλη Γκάλγκο. Και χωρίς καμία πολιτική παρέμβαση. Με αξιολογικά κριτήρια. Προφανώς. Επαγγελματίας της διαφήμισης επί περίπου τέσσερις δεκαετίες, ο κ. Γκάλγκος είναι πια -δια στόματος πρωθυπουργού- ο υπεύθυνος για την φαραωνική κακοδιαχείριση δημοσίου χρήματος και εκτεθειμένος, ως εκ τούτου, σε μηνύσεις και αγωγές. Οι 411.000 ευρώ (με ΦΠΑ) που φέρεται να έλαβε η εταιρεία του είναι πιθανώς ένα ικανοποιητικό αντάλλαγμα για την “ανάληψη ευθύνης” και την αιδήμονα σιωπή του.

Μιχάλης Γκάλγκος | Το Κουτί της Πανδώρας
Μιχάλης Γκάλγκος, ο επικεφαλής της Initiative

Υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε να κληθεί από τις εισαγγελικές αρχές να αιτιολογήσει γιατί επέλεξε ανύπαρκτα μέσα ενημέρωσης για μια κοινωνική καμπάνια που θα έπρεπε να απευθύνετε στο σύνολο του πληθυσμού αι ως εκ τούτου στο σύνολο των υπαρκτών μέσων ενημέρωσης. Και, παράλληλα, να παραδώσει όλες τις εντολές προς τα ΜΜΕ της πρώτης φάσης της καμπάνιας, ώστε να γίνει λογικά η αντιπαραβολή με την τελική λίστα που βγηκε από την “κουζίνα” του κυβερνητικού εκπροσώπου.

Εάν δρούσε με βάση τις στατιστικές και τα analytics θα μπορούσε να επιλέξει εκείνα τα μέσα με την μεγαλύτερη απήχηση και να αποκλείσει όλα τα υπόλοιπα. Θα ήταν, ίσως, δύσκολο να του καταλογίσει κανείς κακές προθέσεις αφού οι αριθμοί είναι ενίοτε αμείλικτοι.

Δεν έπραξε, όμως, κάτι τέτοιο. Προτίμησε μια διασπορά που εύκολα αποδεικνύεται πως οδήγησε σε ακραία προνομιακή μεταχείριση φιλοκυβερνητικών μέσων και “παραμάγαζων” επιρροής κυβερνητικών βουλευτών ανά την επικράτεια. Προτίμησε να δώσει λιγότερα απ΄ ότι θα τους αναλογούσαν σε σημαντικά ΜΜΕ και να ενισχύσει κάθε τυχάρπαστο σάϊτ. Προτίμησε “να ρίξει” αρκετούς για να ευνοήσει λίγους “ημέτερους”.

Ή είναι κακός επαγγελματίας, ή είναι η “μακρά χειρ” ενός σχεδίου χειραγώγησης. Ηλίθιος πάντως δεν είναι. Όπως, από την άλλη, ηλίθιοι δεν είμαστε και όλοι εμείς για να πεισθούμε από την κυβέρνηση πως δεν φταίει ο Πέτσας, δεν φταίει το Μαξίμου, αλλά όλα αφορούν στον σχεδιασμό μιας εταιρείας και ενός διαφημιστή…