Η εικόνα από την Ερμού που έγινε viral και προκαλεί κόντρα για το “click away”- Προειδοποιούν οι λοιμωξιολόγοι για τα εμπορικά κέντρα

 Η εικόνα από την Ερμού που έγινε viral και προκαλεί κόντρα για το “click away”- Προειδοποιούν οι λοιμωξιολόγοι για τα εμπορικά κέντρα

Αντιδράσεις προκαλεί η εφαρμογή του “click away” (παραλαβή εκτός) από την δεύτερη κιόλας μέρα λειτουργίας του με τους μεν εμπόρους να θεωρούν πως προκύπτουν πολύ σοβαρά πρακτικά προβλήματα και τους λοιμωξιολόγους να επισημαίνουν τους σοβαρούς κινδύνους συνωστισμού ιδιαίτερα με την κυβερνητική απόφαση να εφαρμοστεί το μέτρο και για τα καταστήματα των εμπορικών κέντρων -στον εξωτερικό χώρο.

Η φωτογραφία της γυναίκας που ψωνίζει μπότες σε κατάσταστημα της Ερμού έγινε viral στο διαδίκτυο και αξιοποιείται για να επισημανθεί πως το μέτρο δεν μπορεί να λειτουργήσει, ενώ επαγγελματικές οργανώσεις και εμπορικοί σύλλογοι κατηγορούν την κυβέρνηση πως με αυτό τον τρόπο ενισχύονται έμμεσα οι μεγάλες επιχειρήσεις που διαθέτουν e-shop.

me-click-away-kai-sta-malls0

Τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν τη μέθοδο του click away θα έχουν τελικά και τα κλειστά εμπορικά κέντρα, όπως και εκείνα που συστεγάζονται σε μεγάλα κτίρια, υπό προϋποθέσεις. Στην κοινή υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ ορίζεται συγκεκριμένα ότι:

«Οι επιχειρήσεις που βρίσκονται σε κλειστού τύπου εμπορικά κέντρα και όσες λειτουργούν
με συμφωνίες συνεργασίας όλων των καταστημάτων λιανικού εμπορίου τύπου «κατάστημα
εντός καταστήματος» (shops-in a-shop), μπορούν να αναπτύξουν τη διαδικασία εξ αποστάσεως προαγοράς/προεπιλογής μέσω ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής παραγγελίας (click away)
σε ανοιχτό εξωτερικό χώρο». Προϋπόθεση είναι να διαθέτουν ανεξάρτητη είσοδο για τους καταναλωτές.

O υπουργός Αναπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης, ωστόσο, επιμένει υπέρ του μέτρου ενώ σχολίασε και την εικόνα με την γυναίκα που αγοράζει μπότες στην Ερμού.

Η απάντηση ήρθε από το μέλος της επιτροπής του υπουργείου Υγείας, καθηγητή Ν. Σύψα.

Ο Νίκος Σύψας δεν έκρυψε την ανησυχία του για το άνοιγμα (έστω και με το click away) της αγοράς, λέγοντας πως σημαίνει μεγαλύτερη κυκλοφορία άρα και μεγαλύτερη διασπορά. Υπενθύμισε δε ότι το κρύο οδηγεί σε αύξηση της επιδημίας. Και με νόημα σημείωσε ότι «με 600 διασωληνωμένους είναι κακή ιδέα να ανοίξουν τα κλειστά εμπορικά κέντρα».

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο καθηγητής Γενετικής του πανεπιστημίου της Γενεύης Μανώλης Δερμιτζάκης.

Θυμός στην αγορά

Όπως αναφέρει το news247.gr, ακόμη και για επιχειρήσεις, που είχαν εισηγηθεί το μέτρο ήδη από το καλοκαίρι, ως μια λύση εκτόνωσης της ζήτησης σε περίπτωση δεύτερου γενικού απαγορευτικού λειτουργίας (όπερ και εγένετο), η απόφαση υιοθέτησης του click away «ήρθε πολύ αργά». Σύμφωνα με επικεφαλής μεγάλων αλυσίδων, που διαθέτουν ισχυρή διείσδυση και στην online αγορά, και προχωρημένα συστήματα αποθήκευσης και διανομής, το όποιο όφελος του clik away «αφορά πια τις νέες παραγγελίες, καθώς οι συσσωρευμένες αγορές του προηγούμενου διαστήματος ήδη είναι δρομολογημένες και έχουν μπει στην ουρά για παράδοση, είτε από ίδια μέσα, είτε από τις εταιρείες διανομής».

Ακόμη και για όσους έχουν όλα τα παραπάνω, αλλά και υπηρεσίες και καταστήματα με άνετη υποδομή παράδοσης εκτός του καταστήματος, η μέθοδος δεν θα εφαρμοστεί για το σύνολο του δικτύου τους, καθώς κάποια σημεία κρίνονται ως μη λειτουργικά. Επίσης παραμένει ερωτηματικό το πώς θα λειτουργήσουν, όσοι έχουν καταστήματα εντός εμπορικών κέντρων, καθώς αν και η κυβέρνηση έδωσε το «πράσινο φως» λειτουργίας τους με την μέθοδο click away, εν τούτοις προκύπτουν επιχειρησιακές δυσκολίες. Πώς θα μοιράσουν εξωτερικούς κοινόχρηστους χώρους στα malls, επιχειρήσεις που πωλούν ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά, μαζί με εκείνες που πωλούν προϊόντα μικρότερου όγκου και βάρους όπως ρούχα, αξεσουάρ και καλλυντικά, αναρωτιούνται τόσο οι αλυσίδες όσο και οι διαχειριστές εμπορικών κέντρων. Ομοίως σε σύγχυση βρίσκονται και τα πολυκαταστήματα, που ενσωματώνουν σειρά επιχειρήσεων εντός τους, χωρίς να έχουν λύση το γρίφο παράδοσης.

«Πέρα από τις αυστηρές προϋπόθεσεις που τίθενται, όπως η απαγόρευση «ουράς» μεγαλύτερης των εννέα ατόμων και το ανώτατο όριο των δέκα λεπτών στο χρόνο εξυπηρέτησης ανά πελάτη υπάρχουν πρακτικά ζητήματα, όπως οι επιστροφές προϊόντων που δεν ξέρουμε πως θα διαχειριστούμε», σημειώνουν χαρακτηριστικά.

Σχετικά Άρθρα