• 19 Ιουνίου, 2021

Η Αστυπάλαια γίνεται το πρώτο πράσινο νησί στη Μεσόγειο – Τι αλλάζει

 Η Αστυπάλαια γίνεται το πρώτο πράσινο νησί στη Μεσόγειο – Τι αλλάζει

Η πρώτη φάση ενός “πράσινου” πρότζεκτ το οποίο διεκπεραιώθηκε υπό τον συντονισμό του υφυπουργού Εξωτερικών Κώστα Φραγκογιάννη ολοκληρώνεται στην Αστυπάλαια. Πρόκειται για την πρώτη φάση του έργου “Smart & Sustainable Island” παρουσία του πρωθυπουργού.


Επτά μήνες μετά την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της Volkswagen, από σήμερα θα κυκλοφορούν στο νησί τα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα δημόσιας χρήσης από την Γερμανική εταιρεία, ενώ έχουν εγκατασταθεί και δώδεκα σταθμοί φόρτισης από την ΔΕΔΔΗΕ.

Από την Αστυπάλαια ο πρωθυπουργός ανακοινώνει επίσης την έναρξη λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-astypalea που θα επιτρέπει στους κατοίκους και στις επιχειρήσεις του νησιού να λάβουν μεγάλες επιδοτήσεις για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων.

Ο στόχος είναι προοδευτικά στο νησί:

Α) Τα συμβατικά αυτοκίνητα ΙΧ και ΔΧ στο νησί να αντικατασταθούν από ηλεκτροκίνητα

Συγκεκριμένα, τα 1.494 αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Αστυπάλαια προγραμματίζεται να αντικατασταθούν προοδευτικά από 982 ηλεκτρικά οχήματα: 320 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, 305 ηλεκτρικά σκούτερ, 59 ηλεκτρικά ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, 32 ηλεκτρικά φορτηγά και 35 ηλεκτρικά οχήματα ειδικών εφαρμογών.

Β) Νέες υπηρεσίες μετακίνησης / συγκοινωνίας κατά παραγγελία (on demand)

Στο νησί θα υπάρχουν σταθμευμένα μοιραζόμενα αυτοκίνητα (car sharing): 3 σταθμοί / 50 ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Κάτοικοι και επισκέπτες θα έχουν στη διάθεση τους σταθμευμένα μοιραζόμενα μέσα μικρο-κινητικότητας (micro mobility): 4 σταθμοί / 67 ηλεκτρικά ποδήλατα και 101 μοτοσικλέτες

Επιπλέον προβλέπεται εξυπηρέτηση με μίνι-βαν κατά παραγγελία: 1 σταθμός / 13 ηλεκτρικά μίνι βαν

Για κάθε διαδρομή θα μπορεί να γίνει κράτηση, απλά και γρήγορα, ανά πάσα στιγμή, μέσω του app κινητικότητας.

Οι νέες καινοτόμες υπηρεσίες κινητικότητας είναι ένας από τους βασικούς στόχους του έργου.

Τώρα οι κάτοικοι βασίζονται κατά βάση για τις μετακινήσεις τους σε ιδιόκτητα οχήματα. Άμεσα τα παραδοσιακά δημόσια μέσα μεταφοράς θα μετατραπούν σε μια υπηρεσία μοιραζόμενων οχημάτων, η οποία θα χρησιμοποιεί 100% ηλεκτρικά μίνι-βαν κατά παραγγελία. Αυτά τα ηλεκτρικά μίνι-βαν θα κυκλοφορούν στο νησί ανάλογα με τις ανάγκες τόσο των μόνιμων κατοίκων όσο και των επισκεπτών ολόκληρο το 24ωρο.

Επιπλέον μέρος του υπάρχοντος δικτύου εποχιακής ενοικίασης οχημάτων θα μετατραπεί σε ένα δίκτυο μοιραζόμενων οχημάτων που θα λειτουργεί όλο τον χρόνο για κατοίκους και επισκέπτες. Έτσι θα περιοριστεί κάθετα η ανάγκη για ιδιόκτητα μέσα μεταφοράς.

Γ) Πράσινη ενέργεια και φόρτιση

Ο στόχος είναι η Αστυπάλαια σταδιακά να απεξαρτηθεί από τα ορυκτά καύσιμα μέσω υβριδικού συστήματος παραγωγής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Για να ικανοποιηθούν οι ενεργειακές απαιτήσεις του στόλου των ηλεκτρικών οχημάτων, θα υλοποιηθεί δίκτυο υποδομής φόρτισης.

Σήμερα στην Αστυπάλαια μένουν μόνιμα περίπου 1.300 κάτοικοι, και ετησίως δέχεται περίπου 72.000 τουρίστες.

Αυτό το μικρό νησί έκτασης μήκους 18 km και πλάτους 13 km γίνεται το πρώτο στη Μεσόγειο στο οποίο προωθείται η βιώσιμη κινητικότητα.