Hellenic Train: Φιάσκο ταλαιπωρίας εκατοντάδων επιβατών- Κατέρρευσε το σιδηροδρομικό δίκτυο- “Μπαλάκι” οι ευθύνες, καμία “συμπάθεια” από τον αρμόδιο υπουργό

 Hellenic Train: Φιάσκο ταλαιπωρίας εκατοντάδων επιβατών- Κατέρρευσε το σιδηροδρομικό δίκτυο- “Μπαλάκι” οι ευθύνες, καμία “συμπάθεια” από τον αρμόδιο υπουργό

Μία απίστευτη ταλαιπωρία ζουν από το απόγευμα της Πέμπτης επιβάτες σε προαστιακά και υπεραστικά δρομολόγια της Hellenic Train μετά από διακοπές ρεύματος σε τμήματα του δικτύου. Ανακύπτει, φυσικά, εύλογα το ερώτημα τι θα συμβεί εάν οι διακοπές ηλεκτροδότησης πολλαπλασιαστούν λόγω του καλοκαιριού αλλά και της ενεργειακής κρίσης. Είναι, δε, χαρακτηριστικό πως ο υπουργός Μεταφορών και Δικτύων Κώστας Καραμανλής μέχρις ώρας …νίπτει τας χείρας του.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Hellenic Train, η ηλεκτροδότηση έχει διακοπεί στο τμήμα ΣΚΑ – Αθήνα αλλά και στη γραμμή του Αεροδρομίου επηρεάζοντας τόσο τα δρομολόγια του Προαστιακού όσο και του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Επιβάτες σε αμαξοστοιχία ETR (Λευκό Βέλος) που ξεκίνησε από την Αθήνα στις 17:20 με προορισμό τη Θεσσαλονίκη, αποκλείστηκαν από τις 18:00 στο σταθμό της Δεκέλειας. Λίγο μετά της 21:00 η εταιρεία ενημέρωσε πως το δρομολόγιο καταργείται και πως οι επιβάτες θα μεταφερθούν με λεωφορεία προς Λάρισα και Θεσσαλονίκη

Σύμφωνα με μαρτυρίες επιβατών του Προαστιακού της Αθήνας, επιβάτες βρίσκονται αποκλεισμένοι σε συρμό κοντά στο σταθμό του Ηρακλείου από τις 20:15 χωρίς κλιματισμό και φωτισμό, ενώ και σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει κάποια ενημέρωση από το προσωπικό της ιταλικής εταιρείας.

https://twitter.com/elena6254/status/1552723609705144322?s=20&t=BVP8xJd_590840-wJvArCQ

Νωρίτερα, υπήρξαν ανακοινώσεις για αναστολές δρομολογίων στη γραμμή της Χαλκίδας και αντικατάστασή τους με λεωφορεία.

Με νεότερο μήνυμά της, η Hellenic Train ενημερώνει για μεγάλες καθυστερήσεις προς και από Θεσσαλονίκη, Αεροδρόμιο, Κιάτο, Πειραιά και Αθήνα.

Λίγη ώρα μετά τις 22:00 η Hellenic Train ενημέρωση πως επανήλθε η ηλεκτροδότηση στη γραμμή του Αεροδρομίου.

Στο περιστατικό αναφέρθηκε ο Νίκος Παππάς με ανάρτησή του στο Twitter. «Εδώ & 2 ώρες, το περιβόητο ”Βέλος” της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που ξεκίνησε από Αθήνα για Θεσσαλονίκη, εχει μείνει έξω από τη Δεκέλεια. Οι επιβάτες έχουν αποβιβαστεί σε χωράφια,σε μια αδιανόητη -για την ασφάλειά τους- απόφαση. Η κατάσταση είναι εξοργιστική.Ο κ.Καραμανλής οφείλει να απολογηθεί», έγραψε.

H απάντηση της Hellenic Train

Ανακοίνωση εξέδωσε η Hellenic Train γύρω στα μεσάνυχτα σχετικά με την απίστευτη ταλαιπωρία που υπέστησαν εκατοντάδες επιβάτες (κάποιοι εκ των οποίων εγκλωβίστηκαν και μέσα σε τρένα) μετά από διακοπές ρεύματος στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Αττικής.

Συμφωνα με την εταιρεία, η οποία ζητά συγνώμη από το επιβατικό κοινό, ως τη 1 π. μ. και οι τελευταίοι επιβατες θα έχουν φτάσει στον προορισμό τους, ενώ το σύνολο των επιβατών αποζημιώθηκε μετά την ταλαιπωρία τους.

Η Hellenic Train τέλος σημειώνει πως δεν ευθύνεται για την ταλαιπωρία των επιβατών αφού η βλάβη αφορούσε τις υποδομές.

Η ανακοίνωση της εταιρείας:

Σήμερα το απόγευμα μια διακοπή ρεύματος στις υποδομές είχε ως αποτέλεσμα σοβαρά προβλήματα στην κυκλοφορία των τρένων που κινούνταν από τον Σταθμό Λαρίσης προς Θεσσαλονίκη και Χαλκίδα.

Τα τρένα ακινητοποιήθηκαν στη γραμμή και πραγματοποιήθηκε μεγάλη επιχείρηση για την επαναφορά των επιβατών στους Σταθμούς.

Οι περισσότεροι επιβάτες έχουν μεταφερθεί στον τελικό προορισμό τους με λεωφορεία, ενώ μέσα στην επομένη ώρα θα έχει ολοκληρωθεί η μεταφορά του συνόλου των επιβατών στους προορισμούς τους.

Όλοι έχουν αποζημιωθεί για τα χρήματα του εισιτηρίου που είχαν αγοράσει.

Η κυκλοφορία σταδιακά θα ομαλοποιηθεί καθώς η ηλεκτροδότηση στο δίκτυο δεν έχει ακόμη αποκατασταθεί.

Η Hellenic Train ζητά μία ειλικρινής συγνώμη από τους επιβάτες για αυτό το ατυχές γεγονός, αν και η εταιρεία δεν ευθύνεται για την αξιοπιστία των υποδομών.

Από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Hellenic Train- Ιστορικό

Η ανώνυμη εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., η οποία ιδρύθηκε την 19.12.2005, αποτέλεσε κατά τη σύστασή της θυγατρική εταιρεία της ΟΣΕ Α.Ε. σε ποσοστό 100%.

Από την 1.1.2007 και μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας απόσχισης κλάδου και εισφοράς του από τη μητρική εταιρεία ΟΣΕ Α.Ε., η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ανέλαβε τη λειτουργία και εκμετάλλευση όλων των μεταφορών (επιβατικών, εμπορευματικών, κλπ). Έκτοτε, λειτουργεί ως πλήρως ανεξάρτητη εταιρεία με ξεχωριστή διοίκηση και οργάνωση, σύμφωνα και με τις επιταγές της Κοινοτικής νομοθεσίας.

Η έδρα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. είναι στην Αθήνα, αλλά η εταιρεία διατηρεί γραφεία και επιχειρεί σε όλη τη γεωγραφική επικράτεια πλησίον του δικτύου της. Τον Ιούλιο του 2007 ολοκληρώθηκε η διαδικασία συγχώνευσης με απορρόφηση από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. της εταιρίας ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ Α.Ε. (η οποία διαχειριζόταν τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Αθήνας), προσθέτοντας στο αντικείμενό της και τη διαχείριση και λειτουργία των προαστιακών γραμμών.

Timeline με την ιστορία του Hellenic Train

Τον Δεκέμβριο του 2008 η ΟΣΕ Α.Ε. μεταβίβασε το σύνολο των μετοχών που κατείχε επί του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. στο Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο κατείχε από την 31.12.2008 το σύνολο των μετοχών (100%) της εταιρείας.

Τον Απρίλιο του 2013 μεταβιβάσθηκε και περιήλθε το σύνολο των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. κατά πλήρη κυριότητα στο ΤΑΜΕΙΟ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ (ΤΑΙΠΕΔ), κυριότητας του Ελληνικού Δημοσίου και, έκτοτε, το ΤΑΙΠΕΔ ήταν ο μοναδικός μέτοχος της εταιρείας.

Στις 18 Ιανουαρίου 2017 υπεγράφη, από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI), η σύμβαση πώλησης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε στην FSI, έναντι συνολικού τιμήματος ευρώ 45 εκατ. ευρώ. Στις 14 Σεπτεμβρίου 2017 ολοκληρώθηκε η πώληση και μεταβίβαση του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. στην FSI και εντάχθηκε στον ιταλικό όμιλο.

Η εταιρεία, πλέον υπό την επωνυμία HELLENIC TRAIN, διοικείται από πενταμελές Διοικητικό Συμβούλιο.

O όμιλος FSI αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία στην Ευρώπη και δραστηριοποιείται ήδη στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία και τη Βρετανία. Ο όμιλος FSI απασχολεί πάνω από 75.000 εργαζόμενους. Σε ετήσια βάση εξυπηρετούνται 830 εκ. επιβάτες και μεταφέρονται 50 εκ. τόνοι εμπορευμάτων.

Η HELLENIC TRAIN είναι ο βασικός πάροχος (μέχρι και σήμερα ο μοναδικός) σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων. Η Εταιρεία παρέχει τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες χρησιμοποιώντας το δίκτυο και την εν γένει σιδηροδρομική υποδομή η οποία ανήκει στον ΟΣΕ (καταβάλλοντας τα αντίστοιχα τέλη πρόσβασης δικτύου).

Η HELLENIC TRAIN πραγματοποιεί 342 δρομολόγια (επιβατικά και εμπορικά τραίνα) την ημέρα. Το 2016 μετέφερε συνολικά 15,6 εκ. επιβάτες, από τους οποίους 10,1 εκ. μετακινήθηκαν με τις Προαστιακές γραμμές και 5,5 εκ. στο εθνικό δίκτυο. Επίσης, μετέφερε 1,1 εκ. τόνους εμπορευμάτων. Το 2016 τα συνολικά έσοδα της εταιρείας από το επιβατικό και εμπορικό έργο έφτασαν τα 120 εκ. ευρώ και τα κέρδη τα 3,3 εκ. ευρώ.

Η HELLENIC TRAIN απασχολεί 637 άτομα προσωπικό και χρησιμοποιεί 1.160 μηχανές έλξης, βαγόνια και φορτάμαξες.

Η Εταιρεία υπάγεται στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) η οποία ιδρύθηκε το 2010. Η Εταιρεία είναι μέλος στη Διεθνή Ένωση Σιδηροδρόμων (UIC), στην Κοινότητα των Ευρωπαϊκών Σιδηροδρόμων (CER), στη Διεθνή Επιτροπή για τις Σιδηροδρομικές Μεταφορές (CIT) και τον Οργανισμό Forum Train Europe, ενώ συνεχίζει δυναμικά την προσπάθειά της για διεθνή δικτύωση, κατανοώντας ότι με τη συμμετοχή της στους διεθνείς οργανισμούς αντλεί πολύτιμη και εξειδικευμένη τεχνογνωσία. Οι κυριότεροι σκοποί της εταιρίας είναι:

  • Η ανάπτυξη, οργάνωση και εκμετάλλευση αστικών, προαστιακών, περιφερειακών, υπεραστικών και διεθνών επιβατικών και εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών, καθώς και μεταφορών πάσης φύσεως με συστήματα σταθερής τροχιάς.
  • Η ανάπτυξη, οργάνωση και εκμετάλλευση συνδυασμένων μεταφορών (με άνω του ενός μέσου μεταφοράς, δηλαδή).
  • Η ανάπτυξη, οργάνωση και εκμετάλλευση αστικών, προαστιακών περιφερειακών, υπεραστικών και διεθνών λεωφορειακών επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, στην αλλοδαπή ή την ημεδαπή.
  • Η παροχή πάσης φύσεως υπηρεσιών διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics), καθώς και κάθε δραστηριότητα σχετιζόμενη με διαχείριση εφοδιαστικής αλυσίδας.
  • Η οργάνωση, εκμετάλλευση και παροχή υπηρεσιών κατάκλισης και εστίασης επιβατών.
  • Η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και η εκπόνηση μελετών σχετικών με δραστηριότητες που συνάδουν με τους σκοπούς της εταιρείας.

Αυτοπροσδιορισμός με περισσή ειρωνεία από την εταιρεία σε σχετική ανακοίνωση Τύπου: Με σεβασμό στον πολίτη, συνεχή ενημέρωση, με ιδιαίτερη έμφαση στη διευκόλυνση των ατόμων με κινητικά προβλήματα, με σύγχρονες υποδομές και υψηλών προδιαγραφών τεχνολογίας αμαξοστοιχίες, η HELLENIC TRAIN διασφαλίζει την ποιότητα των ταξιδιών σας και εγγυάται ασφαλείς, γρήγορες και με ακρίβεια διαδρομές. Τα τρένα της HELLENIC TRAIN καθημερινά εξυπηρετούν χιλιάδες πολίτες που επιθυμούν να ταξιδέψουν σε όλη την ελληνική επικράτεια, καθώς και στα αστικά κέντρα.

Το προφίλ της εταιρείας συνδέεται άρρηκτα με τον επαγγελματισμό των υπαλλήλων της και το εξειδικευμένο προσωπικό της, εκπαιδευμένο να προωθεί και να βελτιώνει τις παροχές μας προς όλους εσάς. Για την HELLENIC TRAIN βασική προτεραιότητα είναι η άψογη σχέση της με το επιβατικό κοινό και η θωράκισή της με αξίες, όπως ο σεβασμός, η αμοιβαία εμπιστοσύνη και η αξιοπιστία. Παράλληλα, αντιλαμβανόμενη το σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει στις τοπικές κοινωνίες που εξυπηρετεί, η εταιρεία έχει ως στόχο να αποτελεί έναν υπεύθυνο εταιρικό γείτονα σε όλες τις περιφέρειες στις οποίες δραστηριοποιείται.

Σχετικά Άρθρα