Γιατί η Μόσχα “αγάπησε” το Fox News- Αιχμές ότι το αμερικανικό δίκτυο προβάλλει τις ρωσικές θέσεις

 Γιατί η Μόσχα “αγάπησε” το Fox News- Αιχμές ότι το αμερικανικό δίκτυο προβάλλει τις ρωσικές θέσεις

Την ώρα που η Δύση επιβάλλει κυρώσεις κατά της Ρωσίας για την εισβολή στην Ουκρανία , και ενώ σχεδιάζεται ακόμα και η επιβολή εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο από την ΕΕ, ο Tucker Carlson, ο παρουσιαστής του Fox News, είπε ότι η κατάσχεση προσωπικής περιουσίας από Ρώσους ολιγάρχες ήταν υπερβολική.

«Καμία αμερικανική κυβέρνηση δεν είχε κάνει ποτέ κάτι τέτοιο πριν», είπε.

Ενώ το ειδησεογραφικό τμήμα απευθυνόταν στο συντηρητικό κοινό του Fox News – το κανάλι, άλλωστε, είναι γνωστό πως πρωταγωνίστησε στην άνοδο του Ντόναλντ Τραμπ και στη συνέχεια στην υποστήριξη της προεδρικής θητείας του- βρήκε άλλο κοινό στη …Ρωσία . Το επιχείρημα μεταφέρθηκε από το RIA Novosti, το μεγάλο ρωσικό κρατικό πρακτορείο ειδήσεων, το οποίο έγραψε ότι «ο μέσος πολίτης των ΗΠΑ είναι απλώς τρομοκρατημένος από αυτό που συμβαίνει».

Οι αφηγήσεις που προωθούνται από το Κρεμλίνο και από τμήματα συντηρητικών αμερικανικών μέσων ενημέρωσης (με αναφορά στα πιο σκληρά τμήματα των Ρεμπουπλικανών) έχουν συγκλίνει τους τελευταίους μήνες, ενισχύοντας και τροφοδοτώντας το ένα το άλλο. Στην πορεία, τα ρωσικά μέσα ενημέρωσης έχουν εκμεταλλευτεί ολοένα και περισσότερο το Fox News, τις απόψεις του, ακόμη και τα σχόλια στο διαδίκτυο – όλα αυτά συχνά ασκούν κριτική στην κυβέρνηση Μπάιντεν – για να ζωγραφίσουν ένα κριτικό πορτρέτο των Ηνωμένων Πολιτειών και απεικονίζουν την εξωτερική πολιτική της Αμερικής ως απειλή για τα συμφέροντα της Ρωσίας. Ο Carlson έγινε συχνά αναφορά στα ρωσικά μέσα ενημέρωσης, αλλά συμπεριλήφθηκαν και άλλες προσωπικότητες του Fox News – και η περιστασιακή ενημέρωση ειδήσεων από το δίκτυο.

Ο Σεργκέι Λαβρόφ, ο υπουργός Εξωτερικών της Ρωσίας, ο οποίος έχει κάνει πολλούς ψευδείς ισχυρισμούς για τον πόλεμο, σύμφωνα με την επίσημη θέση του Λευκού Οίκου – συμπεριλαμβανομένου ότι η Ρωσία δεν επιτέθηκε ποτέ στην Ουκρανία – ξεχώρισε το Fox News και το επαίνεσε.

«Καταλάβαμε εδώ και πολύ καιρό ότι δεν υπάρχει αυτό που λέμε ανεξάρτητο δυτικό μέσο», είπε ο κ. Λαβρόφ στον κρατικό τηλεοπτικό σταθμό RT, προσθέτοντας ότι «μόνο το Fox News προσπαθεί να παρουσιάσει κάποια εναλλακτική άποψη».

Σύμφωνα με τους New York Times, οι αναφορές του Fox News στα ρωσόφωνα μέσα ενημέρωσης αυξήθηκαν κατά 217 τοις εκατό κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους σε σύγκριση με το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους, καθώς η κάλυψη ειδήσεων για την Ουκρανία αυξήθηκε, σύμφωνα με ανάλυση της Zignal Labs, μιας εταιρείας παρακολούθησης μέσων που έκανε ανασκόπηση των κοινωνικών δικτύων και των μέσων ενημέρωσης, κυρίως τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα και τους διαδικτυακούς ιστότοπους. Το CNN, το οποίο έχει περίπου τρεις φορές την παγκόσμια τηλεθέαση του Fox News, σύμφωνα με την εταιρεία παρακολούθησης Similarweb, αναφέρθηκε συχνότερα αλλά αυξήθηκε λιγότερο, κατά 71%.

Πηγή: N.Y Times

Σεραφείμ Κοτρώτσος