• 27 Ιανουαρίου, 2022

Είναι ταμπού να κλείσει η “Αυγή”;- Προβληματισμός στην Κουμουνδούρου για την μικρή ανταπόκριση στο πρόγραμμα εθελουσίας

 Είναι ταμπού να κλείσει η “Αυγή”;- Προβληματισμός στην Κουμουνδούρου για την μικρή ανταπόκριση στο πρόγραμμα εθελουσίας

Συνεχίζονται οι πιέσεις και οι εσωτερικές –κομματικές και συνδικαλιστικές– διαβουλεύσεις για το μέλλον της εφημερίδας «Αυγή», με επίκεντρο το πρόγραμμα της εθελουσίας εξόδου που αποφάσισε ο ΣΥΡΙΖΑ.

Όπως περιγράφουν οι typologies.gr, οι εργαζόμενοι δημοσιογράφοι δεν… αποδέχονται την εθελούσια έξοδο χωρίς να δοθούν εγγυήσεις και δεσμεύσεις από τον βασικό μέτοχο των ΜΜΕ (ΣΥΡΙΖΑ) ότι δεν θα κλείσει το ημερήσιο φύλλο και θα διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας και η πληρωμή των δεδουλευμένων προηγούμενων ετών, που ανέρχονται στα 600.000 ευρώ.

Η ΕΣΗΕΑ στο μεταξύ ζήτησε συνάντηση με τον πρόεδρο του κόμματος Αλέξη Τσίπρα, αλλά τελικά συναντήθηκε με τον γενικό γραμματέα της Πολιτικής Γραμματείας Δημήτρη Τζανακόπουλο.

Κατά πληροφορίες, στελέχη της ΕΣΗΕΑ έχουν μπει στην επιμέρους διαπραγμάτευση των όρων της εθελουσίας εξόδου, θέτοντας προτάσεις τεχνικών βελτιώσεων, ενώ την ίδια στιγμή πολλοί δημοσιογράφοι ζητούν ευθύνες από τη νυν διοίκηση της εταιρείας, επειδή δεν έχει παρουσιαστεί εδώ και δύο χρόνια το δημοσιογραφικό-επενδυτικό σχέδιο βιωσιμότητας.

Μέσα σε όλα αυτά αποφασίστηκε η διοργάνωση ανοιχτής εκδήλωσης για τον εορτασμό των 70 χρόνων από την ίδρυση και έκδοση της «Αυγής»…

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο πρόγραμμα εθελουσίας έχουν ζητήσει να ενταχθούν έως σήμερα μόνο 7 ή 8 εργαζόμενοι στην κομματική εφημερίδα, ενώ όπως προκύπτει από το σχέδιο εξυγίανσης και επιβίωσης απαιτείται αυτός ο αριθμός να φτάσει περίπου στους 20. Τα κομματικά ΜΜΕ κοστίζουν στον ΣΥΡΙΖΑ περίπου 4,5 εκατ. ευρώ ετησίως και απορροφούν πάνω από το 70% της κρατικής επιχορήγησης.

Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης θα αντιμετωπίσει οξύτατο οικονομικό πρόβλημα, ιδιαίτερα αφού το 2022 ή το 2023 θα είναι προεκλογική και εκλογική χρονιά και τα έξοδα της προετοιμασίας (περιοδείες, εκδηλώσεις, καμπάνιες κ.ά) θα αυξηθούν σημαντικά. Σημαντικό θα ειναι, άλλωστε, και το κόστος διοργάνωσης του συνεδρίου εφόσον πραγματοποιηθεί στα τέλη Φεβρουαρίου ή και αργότερα ανάλογα με την εξάπλωση της πανδημίας.

Ο κεντρικός σχεδιασμός περιλαμβάνει πρόγραμμα εθελουσίας και στο ραδιόφωνο “Στο Κόκκινο” μετά την εφημερίδα, με στόχο να περιοριστούν σημαντικά τα κόστη ώστε να εφαρμοστεί μετά το σχέδιο εξυγίανσης και προσαρμογής στα νέα δεδομένα της αγοράς.

Αρκετά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνουν πως εφόσον δεν υπάρξει ανταπόκριση στον σχεδιασμό εξυγίανσης και δραστικής περικοπής του κόστους λειτουργίας το κλείσιμο της καθημερινής έκδοσης της “Αυγής” είναι μονόδρομος. Σε μία τέτοια περίπτωση θα παραμείνει μόνο η σαββατοκυριακάτικη έκδοση της εφημερίδας. Κάτι, βεβαίως, που για πολλούς αποτελεί ταμπού. Όμως, ακόμα και στελέχη που δεν ανήκουν στην ομάδα των προεδρικών αντιλαμβάνεται πως πρέπει να υπάρξουν ρηξικέλευθες λύσεις ακόμα κι αν είναι πολιτικά επώδυνες.