Είναι αριστερός ο Covid 19 και …”πάει πλατεία”;

 Είναι αριστερός ο Covid 19 και …”πάει πλατεία”;

Νίκος Χαρδαλιάς: “Θέλω να μιλήσω για την κατάσταση στις πλατείες προσπαθώντας να δώσουν πολιτική διάσταση σε κάτι, λες και αντιστέκονται σε κάτι. Ο ιός δεν κάνει διακρίσεις σε αριστερούς, δεξιούς κεντρώους. Αυτές οι εικόνες δείχνουν έλλειψη σεβασμού. Δεν μπορεί ο καθένας να κάνει ό,τι θέλει σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία που ζούμε”.

Ο συνωστισμός είναι υγειονομικά επικίνδυνος. “Βουνό” το δίκιο του κ. Χαρδαλιά.

Δεν χρειαζόταν, όμως, να μας το πει ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, το εμπεδώσαμε στους περίπου δύο μήνες της καραντίνας. Επίσης, γνωρίζουμε πως ο ιός δεν δείχνει ιδεολογικές προτιμήσεις. “Χτύπησε” τους μετα-κομμουνιστές της Ουχάν, τους Κουβανούς, τους οπαδούς του Μπολσονάρου, τον Μπόρις Τζόνσον, τον αρχίατρο και άλλους συμβούλους του Ντόναλντ Τραμπ, τους Ολλανδούς εθνικιστές, τους Σουηδούς σοσιαλδημοκράτες, και τους ψηφοφόρους των Podemos. Ακόμα και στην Ρωσία του Πούτιν “θερίζει”.

Τούτων δοθέντων, η αναφορά της εισαγωγής κινείται μεταξύ αυτονόητου, αφελούς και απλοϊκού. Ή, μήπως, όχι;

Τα επεισόδια της Κυψέλης και οι μικροταραχές της Αγίας Παρασκευής φαίνεται πως θορύβησαν το Μέγαρο Μαξίμου και τάραξαν τα ήρεμα νερά της πολιτικής καραντίνας που εκ των πραγμάτων ακολούθησε την υγειονομική.

Κυβερνητικοί βουλευτές ξεσπάθωσαν για “ακτιβισμό”, “κίνημα της πλατείας” και “επαναστατική γυμναστική αριστεροσύνης”, δημοσιογράφοι ανακάλυψαν…μολότοφ, ενώ επιχειρήθηκε ταύτιση των αντιδράσεων με τον ΑΝΤΑΡΣΥΑ- για τον ΣΥΡΙΖΑ δεν το συζητάμε, μέχρι να κινητοποιηθεί οι αντιδρώντες έχουν αλλάξει πλατεία.

Αφού είχε, βεβαίως, προηγηθεί η άκρως επικίνδυνη ενοχοποίηση μιας ολόκληρης γειτονιάς με ναρκομανείς και εμπόρους ναρκωτικών, και δη μετακινούμενους οργανωμένα από άλλες περιοχές( πλατεία Αγίου Ιωάννη).

Υπερβολικώς και μάλλον ανοήτως καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις τα “take away mohito” δεν ήταν τίποτε περισσότερο από την αντίδραση των 20άρηδων που θεωρούν (κακώς) εαυτούς άτρωτους στον κοροναϊό, αλλά, όπως, αποδεικνύεται είναι ευάλωτοι στην παραπληροφόρηση και την υγειονομικώς ριψοκίνδυνη ανυπακοή. Βεβαίως, ως γίνεται συνήθως, παρεισέφρυσαν και εξωκοινοβουλευτικά κόμματα στις συγκεκριμένες συναθροίσεις για να κρατήσουν κάτι από το απόσταγμα της αντίδρασης.

Η κυβερνητική αμηχανία εναλλάσσεται με την υποκρισία. Εξίσου επικίνδυνοι, για παράδειγμα, ήταν οι πρώϊμοι συνωστισμοί των “ασυλλόγιστων πάρτι” στην Κηφισιά (δεύτερη σε κρούσματα πανελλαδικά), όπως τα αποκάλεσε ο ίδιος ο δήμαρχος, οι “ο ένας πάνω στον άλλον” βόλτες στον Φλοίσβο και η ηλιοθεραπεία με…ρακέτες στις παραλίες της Αττικής.

Για κάποιον λόγο που μόνο στο Μέγαρο Μαξίμου γνωρίζουν, τα παραπάνω δεν αποδόθηκαν σε πολιτικά και ιδεολογικά ελατήρια.

Δεν αφιέρωσε χρόνο και ορμή ο κ. Χαρδαλιάς για να εξηγήσει πως ο ιός δεν κάνει διακρίσεις μεταξύ βορείων προαστίων, Κυψέλης, Γλυφάδας και Βούλας, Βάρης, Βάρκιζας. Ούτε επιλέγει ευκολότερα τους συνωστισμούς των πλατειών από εκείνους των προαυλίων των σχολείων.

Η καραντίνα συνδυάστηκε, εκ των πραγμάτων, με μια πολιτική αγρανάπαυση. Η ανυπακοή αντιμετωπίστηκε με τον φόβο του θανάτου και τον φόβο του προστίμου. Οι ύμνοι στην ατομική ευθύνη και στην κοινωνική υπευθυνότητα ακούγονται, ωστόσο, “κούφιοι” από την στιγμή που οι αρμόδιοι με την συγκατάνευση του Σωτήρη Τσιόδρα σάλπισαν την επιστροφή στην κανονικότητα.

Για να είμαστε ειλικρινείς και να μην βαυκαλιζόμαστε ως “υπεύθυνο Έθνος”, δεν ήταν ποτέ μια πηγαία και συνειδητοποιημένη επιλογή για τη νεολαία και πολλούς μεγαλύτερης ηλικίας. Αναγκαστική ήταν- και στην Ελλάδα και αλλού. Όταν ένας στους δύο Έλληνες εχει σχεδόν εδραιωμένη πεποίθηση πως ο κοροναϊός “διέφυγε” από εργαστήρια της Κίνας, ή, ακόμα χειρότερα, αποτελεί όπλο βιολογικού πολέμου στην γεωπολιτική αντιπαράθεση Πεκίνου- Ουάσιγκτον, δεν χρειάζονται και πολλές ιδεολογικές αναλύσεις περί υποκινούμενου συνωστισμού.

Εκείνο, ωστόσο, που τρομάζει κάποιους είναι πως οι αναμφίβολα (υγειονομικώς) επικίνδυνες συναθροίσεις μπορεί να αποτελέσουν “εργαστήριο” μιας γενικότερης αντίδρασης σε όσα λόγω Covid 19 μπορεί να επιχειρηθεί να επιβληθούν ως αναγκαία. Τότε, όντως, μπορεί να αποκτήσουν ιδεολογικό και πολιτικό πρόσημο…

Φωτό: Ακτιβιστές για το κλίμα τοποθέτησαν σειρές από παπούτσια και μπότες σε πλατεία στο Παρίσι, εν μέσω καραντίνας

Σχετικά Άρθρα