EasyJet: Ο Xατζηιωάννου έχασε τη μάχη για αποπομπή της διοίκησης – Καταγγέλλει νοθεία

 EasyJet: Ο Xατζηιωάννου έχασε τη μάχη για αποπομπή της διοίκησης – Καταγγέλλει νοθεία

O ιδρυτής της easyJet Στέλιος Χατζηιωάννου δεν κατόρθωσε να οδηγήσει στην έξοδο τέσσερα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της αεροπορικής, μεταξύ των οποίων του προέδρου και του CEO.

Σε διαδικτυακή ψηφοφορία που διενεργήθηκε την Παρασκευή, κατά τη διάρκεια έκτακτης γενικής συνέλευσης, οι μέτοχοι απέρριψαν τα αιτήματα του κ. Χατζηιωάννου, με ποσοστό 58%.

Για την απομάκρυνση ενός μέλος του Δ.Σ. απαιτείται στήριξη τουλάχιστον του 50% των μετόχων.

Μετά την ψηφοφορία, ο Τζον Μπάρτον ευχαρίστησε τους μετόχους για τη στήριξή τους και δήλωσε ότι το Συμβούλιο ελπίζει ότι θα είναι σε θέση να έχει ξανά μια εποικοδομητική συνεργασία με τον κ. Χατζηιωάννου.

«Η βασική προτεραιότητα του Δ.Σ. ήταν να κάνει τα απαραίτητα βήματα για να κατευθύνει την EasyJet σε αυτή την περίοδο αβεβαιότητας», σημείωσε.

Όπως μεταδίδουν οι Financial Times, πάνω από το 99% των ψήφων των ανεξάρτητων μετόχων, εξαιρουμένου του κ. Χατζηιωάννου, στήριξε το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας.

Τους δύο τελευταίους μήνες, οι δύο πλευρές βρίσκονται σε αντιπαράθεση για μία παραγγελία για περισσότερα από 100 αεροσκάφη Airbus A320neo, συνολικού ύψους 5,6 δισ. δολαρίων.

Ο κ. Χατζηιωάννου υποστηρίζει ότι η συγκεκριμένη αγορά θα εξαντλήσει τη ρευστότητα της εταιρείας, τη στιγμή που ο κλάδος των αεροπορικών μεταφορών βρίσκεται αντιμέτωπος με την πιθανότητα υποτονικής ζήτησης για αρκετά χρόνια μετά την κρίση του κορωνοϊού.

Σε συνέχεια της ψηφοφορίας που διεξάχθηκε νωρίτερα σήμερα, στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της easyJet, ακολουθούν οι δηλώσεις του ιδρυτή και του μεγαλύτερου μετόχου (34%) της αεροπορικής εταιρείας, Sir Στέλιου Χατζηιωάννου.

«Το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας αποτελεί νοθεία, καθώς τουλάχιστον το 15% των μετοχών της easyJet βρίσκεται στην κατοχή τριών “αχυρανθρώπων” που ελέγχονται από την Airbus και άρα αποτελούν μέλη που μεροληπτούν υπέρ της Airbus και κανονικά δεν θα έπρεπε να συμμετέχουν στην ψηφοφορία για την ακύρωση της συγκεκριμένης συμφωνίας.

Εάν αφαιρεθούν από την ψηφοφορία οι 60 εκατ. μετοχές που ελέγχονται από την Airbus, τότε η πρόταση του Στέλιου Χατζηιωάννου θα είχε υπερψηφιστεί με 134 εκατ. μετοχές υπέρ και 120 εκατ. κατά.

Δεν θα σταματήσουμε ποτέ την προσπάθειά μας, θα αποκαλύψουμε αυτούς τους “αχυρανθρώπους” και θα αποδείξουμε ότι αυτές οι μετοχές δεν θα έπρεπε να συνυπολογίζονται, σύμφωνα πάντα με τα όσα υπαγορεύουν οι κανόνες που ισχύουν για τις εισηγμένες εταιρείες στο Χρηματιστήριο Αξιών του Λονδίνου (London Stock Exchange Listing Rules).

Είμαι επίσης ικανοποιημένος που είδα ότι πολλοί μικροί μέτοχοι -ιδιαίτερα όσοι είναι εργαζόμενοι της easyJet- μου έστειλαν μηνύματα υποστήριξης (περίπου 1 εκατ. ανεξάρτητες μετοχές που στήριξαν την προσπάθεια του Στέλιου Χατζηιωάννου).

Αυτό που μένει τώρα είναι να συνεχίσω την αναζήτηση των αιτιών πίσω από αυτή την ύποπτη σχέση μεταξύ των αχρείων της easyJet και της Airbus. Η εκστρατεία μου για την εύρεση πληροφοριοδότη με αμοιβή 5 εκατ. λίρες Αγγλίας έχει ήδη αποφέρει μερικά πολύ χρήσιμα αποτελέσματα. Πιο συγκεκριμένα, οι αχρείοι της easyJet έκαναν χρήση των υπηρεσιών ενός αμφιλεγόμενου δικηγόρου στην Ελβετία, ονομαζόμενου Marc Bonnant (για προσωπικούς λόγους και όχι προς όφελος της easyJet).

Η απάντηση του Προέδρου των αχρείων στο ερώτημά μου εάν κάποιος από αυτούς τον έχει συναντήσει ήταν ότι η εταιρεία (easyJet) “δεν έχει εκπροσωπηθεί ποτέ από τον Marc Bonnant”. Δεν ήταν όμως αυτό το ερώτημά μου. Μπορώ να αποκαλύψω τώρα ότι η Carolyn McCall, o Andrew Findlay και ο Warrick Brady (όλοι τους στελέχη της easyJet εκείνο το διάστημα) παρευρέθηκαν σε κρυφό δείπνο με τον Marc Bonnant στο ξενοδοχείο Schweizerhof στη Λουκέρνη στις 17 Νοεμβρίου 2016. Επίσης γνωρίζουμε ότι ο ελληνικής καταγωγής Κίμων Σωτηρόπουλος, στέλεχος της Airbus, ήταν επίσης παρών στο κρυφό δείπνο.

Εάν αποδειχθεί ότι η συμφωνία με την Airbus είχε βασισθεί σε παράνομες δοσοληψίες, τότε μπορεί να ακυρωθεί το συμβόλαιο και να υποβληθεί αγωγή κατά της Airbus για αποζημίωση, αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο και την αξία της easyJet ως εταιρείας».

Πηγή: euro2day.gr

Σχετικά Άρθρα