Αυτή είναι η πρώτη αγωγή κατά της Αττικής Οδού – Τι αναφέρει – Μηνύσεις και για τη σύγκρουση τρένων

 Αυτή είναι η πρώτη αγωγή κατά της Αττικής Οδού – Τι αναφέρει – Μηνύσεις και για τη σύγκρουση τρένων

Η πρώτη αγωγή κατατέθηκε κατά της Αττικής Οδού από μία γυναίκα, η οποία παρέμεινε εγκλωβισμένη επί 16 ώρες στον δρόμο εν μέσω κακοκαιρίας. Με την αγωγή, η γυναίκα ζητεί αποζημίωση ύψους 10.000 ευρώ. Αρκετοί είναι οι πολίτες που στρέφονται κατά της εταιρείας αλλά και κατά της περιφέρειας Αττικής, που ήταν υπεύθυνη για τους υπόλοιπους δρόμους, όπως η λεωφόρος Μεσογείων.

Ο ΑΝΤ1 αποκάλυψε ανάλογη δικαστική απόφαση (το 2014) για εγκλωβισμό επιβατών στην Εθνική Οδό, το 2011.

Τι αναφέρεται στην πρώτη αγωγή κατά της Αττικής Οδού

«Το e-pass σκάναρε υπάλληλος, πλην όμως δεν υπήρχε ούτε από αυτόν κάποια ενημέρωση σχετικά με το πώς εξελισσόταν η κατάσταση εντός του αυτοκινητοδρόμου της Αττικής Οδού, η οποία ήταν πλέον έκρυθμη. Μετά την είσοδό μου στην Αττική Οδό κατάφερα να διανύσω μία μικρή απόσταση και έκτοτε εγκλωβίστηκα όπως και εκατοντάδες άλλοι οδηγοί μέσα σε δριμύ ψύχος και πλήρη άγνοια για την εξέλιξη της διαδικασίας απεγκλωβισμού. Περπάτησα μέσα στο χιόνι, αναζητώντας ένα ζεστό μέρος που θα μπορούσα να σταθώ έστω και για λίγο τη στιγμή που ο υδράργυρος βρισκόταν ήδη υπό του μηδενός» αναφέρεται στην πρώτη αγωγή κατά της Αττικής Οδού.

«Ούτε η εταιρεία που προκάλεσε την όποια ζημία μπορεί μονομερώς για εμάς κατά την άποψή μας να ορίσει το ποσό αυτό, ούτε φυσικά οποιαδήποτε κυβερνητική πηγή. Οι εξουσίες είναι διακριτές. Αρμόδια είναι τα ελληνικά δικαστήρια. Σε αυτά προσφύγαμε για να κρίνουν και το ύψος του ποσού και πρώτα από όλα εάν υπάρχει και ζημία» δήλωσε στον ΑΝΤ1 ο δικηγόρος της γυναίκας, Ιωάννης Καλαβρής.

Οι πολίτες που καταφεύγουν σε δικηγορικά γραφεία θεωρούν ότι πρέπει να τους καταβληθούν ποσά μεγαλύτερα των 2.000 ευρώ. Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική, ανάλογα με τα προβλήματα που προκλήθηκαν σε κάθε πολίτη και τη βλάβη που υπέστη.

Τον δρόμο για την απόδοση ευθυνών «δείχνει» δικαστική απόφαση του 2014, με την οποία επιδικάστηκε αποζημίωση 600 ευρώ σε πολίτες που είχαν εγκλωβιστεί επί 5 ώρες στην Εθνική Οδό την Καθαρά Δευτέρα του 2011.

«Την προκειμένη περίπτωση και ανεξάρτητα από τυχόν ύπαρξη πλημμελών πράξεων ή παραλείψεων της Τροχαίας, η εναγόμενη αν και γνώριζε την επέλαση της κακοκαιρίας και την επιβάρυνση της οδού από τα οχήματα των εκδρομέων που επέστρεφαν στην Αθήνα δεν μερίμνησε εγκαίρως και δεν έλαβε τα απαραίτητα μέτρα», αναφέρεται στο σκεπτικό της απόφασης, σύμφωνα με τον ΑΝΤ1.

Μηνύσεις και για το… τρένο

Μήνυση αναμένεται να καταθέσουν επιβάτες του τρένου το οποίο συγκρούστηκε με μηχανή τρένου του ΟΣΕ λίγο μετά τις 20:00 της Δευτέρας κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας «Ελπίδα».

Η επιβατική αμαξοστοιχία στην οποία επέβαιναν 200 άτομα συγκρούστηκε με μηχανή τρένου του ΟΣΕ, κάτω από αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες κοντά στον σιδηροδρομικό σταθμό της Δαύλειας, έξω από τη Λιβαδειά.

Σύμφωνα με ανακοίνωση δικηγορικού γραφείου, «οι επιβάτες της εν λόγω αμαξοστοιχίας βίωσαν τις συνέπειες ανεπίτρεπτων σφαλμάτων και ολιγωριών, ενώ η προκλητική απουσία των υπευθύνων κατά τη μακρά διάρκεια του εγκλωβισμού τους επέτεινε τον εις βάρος τους κίνδυνο. Η διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών στο βασικό μέσο σταθερής τροχιάς που συνδέει τις δυο μεγαλύτερες πόλεις της χώρας μας αποτελεί ένα φαινόμενο ασύνηθες σε τέτοια έκταση στο δυτικό κόσμο, για το οποίο μέχρι και σήμερα ουδείς έχει λογοδοτήσει».

Στην ίδια ανακοίνωση σημειώνεται ότι το δικηγορικό γραφείο, εκπροσωπώντας μεγάλο αριθμό επιβατών της εν λόγω αμαξοστοιχίας, «προτίθεται να ενεργοποιήσει την εισαγγελική έρευνα για την υπόθεση, καταθέτοντας τη Δευτέρα 31 Ιανουαρίου».

Υπενθυμίζεται από τη σύγκρουση τραυματίστηκαν 11 άτομα.

Η ανακοίνωση του δικηγορικού γραφείου:

«Η ακινητοποίηση της αμαξοστοιχίας IC-54 (Αθήνα-Θεσσαλονίκη) έξω από την πόλη της Λιβαδειάς και η εν στάσει σύγκρουσή της με έτερη μηχανή του ΟΣΕ, με συνέπεια τον πολύωρο εγκλωβισμό των επιβατών, την έκθεση αυτών σε κίνδυνο ζωής και την κατά περίπτωση πρόκληση σωματικών βλαβών, έχουν σοκάρει το πανελλήνιο. Τα γεγονότα αυτά απαιτούν αναμφίβολα, παράλληλα με τον έλεγχο της υπόθεσης από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και την ενδεχόμενη έγερση αστικών αξιώσεων από την πλευρά των παθόντων, ενδελεχή διερεύνηση από τις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές για την αναζήτηση των υπαιτίων των τελεσθέντων αδικημάτων.

Οι επιβάτες της εν λόγω αμαξοστοιχίας βίωσαν τις συνέπειες ανεπίτρεπτων σφαλμάτων και ολιγωριών, ενώ η προκλητική απουσία των υπευθύνων κατά τη μακρά διάρκεια του εγκλωβισμού τους επέτεινε τον εις βάρος τους κίνδυνο. Η διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών στο βασικό μέσο σταθερής τροχιάς που συνδέει τις δυο μεγαλύτερες πόλεις της χώρας μας αποτελεί ένα φαινόμενο ασύνηθες σε τέτοια έκταση στο δυτικό κόσμο, για το οποίο μέχρι και σήμερα ουδείς έχει λογοδοτήσει.

Το δικηγορικό μας γραφείο, εκπροσωπώντας μεγάλο αριθμό επιβατών της συγκεκριμένης αμαξοστοιχίας, προτίθεται να ενεργοποιήσει την εισαγγελική έρευνα για την υπόθεση, καταθέτοντας τη Δευτέρα 31 Ιανουαρίου, σχετική μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου ενώπιον της αρμόδιας Εισαγγελίας Πρωτοδικών Λιβαδειάς».

Παναγιώτης Δρίβας