• 22 Ιανουαρίου, 2021

Άλλοθι η πρόθεση για άνοιγμα όλων των σχολείων ή επικοινωνιακό τρικ;

 Άλλοθι η πρόθεση για άνοιγμα όλων των σχολείων ή επικοινωνιακό τρικ;

Θόλωσαν το τοπίο οι δηλώσεις της κυβέρνησης για άνοιγμα όλων των βαθμίδων των σχολείων αλλά και των λοιπών (κοινωνικών και οικονομικών) δραστηριοτήτων που προηγήθηκαν της χτεσινής απόφασης της επιτροπής των ειδικών του υπουργείου Υγείας υπό την παρουσία της υπουργού Παιδείας, Ν. Κεραμέως.

Της Ρούλας Σκουρογιάννη

Η κυβέρνηση δήλωνε αρκετές ημέρες πριν τη χτεσινή απόφαση ότι θα ανοίξουν για όλους τους μαθητές τα σχολεία, προκαταλαμβάνοντας την επιτροπή που κρατούσε «μικρό καλάθι» αφού δεν είχε τα πλήρη επιδημιολογικά δεδομένα, μετά τη χαλάρωση των εορτών και δήλωνε την επιφύλαξή της σε όλους τους τόνους.

Μήπως αυτό που ήθελε η κυβέρνηση ήταν να δείξει την καλή της πρόθεση, η οποία τελικά αναμενόταν να «εμποδιστεί» από τους ειδικούς, που ευθύνονται για τη χτεσινή απόφαση πάρα τις «φιλότιμες» προσπάθειες της υπουργού Παιδείας να ανοίξουν και τα Λύκεια και τα Γυμνάσια;

Μήπως, το σχέδιο για καθολικό άνοιγμα των σχολείων αποτελεί ένα ακόμα άλλοθι για το αιφνίδιο κλείσιμο της αγοράς, για τη δημιουργία συνθηκών ασφάλειας;

Τι δήλωνε 2 ημέρες πριν ο Στέλιος Πέτσας

Ξεκάθαρος ότι οι μαθητές όλων των βαθμίδων θα επιστρέψουν στα σχολεία τους στις 11 Ιανουαρίου ήταν μέχρι χτες το πρωί ο τ. κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας. Είχε μάλιστα χαρακτηρίσει ως «προληπτική κίνηση» το lockdown που ανακοινώθηκε το Σάββατο, ώστε «να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια», όπως έλεγε.

Ταυτοχρόνως, η συγκεκριμένη απόφαση του εβδομαδιαίου lockdown, όπως εξηγούσε ο κ. Πέτσας, κινήθηκε προς την κατεύθυνση της μείωσης του επιδημιολογικού φορτίου και για να διευκολύνει τους ειδικούς, καθώς θα γνωρίζουν ότι η κατάσταση θα είναι βελτιωμένη.

Μάλιστα, γνωστοποίησε την πρόθεση της κυβέρνησης στις 11 Ιανουαρίου να επανέλθουν μαζί με τα σχολεία και οι υπόλοιπες οικονομικές και κοινωνικές δραστηριότητες, για τις οποίες άφησε ένα ενδεχόμενο να καθυστερήσουν λίγο. Για τα σχολεία, ωστόσο, ήταν ξεκάθαρος ότι θα ανοίξουν όλες οι βαθμίδες.

Για ποιο λόγο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος (πρώην πλέον) προκαταλαμβάνει την απόφαση των ειδικών και παρουσιάζει το καθολικό άνοιγμα των σχολείων σαν βέβαιο, πριν τη συνεδρίαση και ενώ οι φωνές που διαφωνούσαν ακούγονταν από την πλειονότητα των μελών;

Την ίδια στιγμή, πολλοί από τους ειδικούς της επιτροπής τόνιζαν ότι «Το άνοιγμα των σχολείων πρέπει να γίνει με ασφάλεια», όπως ο καθηγητής κ. Χαράλαμπος Γώγος, που εξηγούσε ότι υπάρχουν περιοχές της χώρας όπου πιθανότατα θα υπάρξει αναζωπύρωση της πανδημίας και επεσήμανε ότι τα μέλη της επιτροπής του υπουργείου βλέπουν θετικά το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων αλλά με επανεξέταση των δεδομένων στο τέλος αυτής της εβδομάδας, ώστε να υπάρχουν επικαιροποιημένα δεδομένα.  

Για το άνοιγμα μόνο των δημοτικών έκανε λόγο και ο καθηγητής και μέλος της επιτροπής των ειδικών, Νίκος Σύψας, λέγοντας ότι:

  • «θα συζητήσουμε τουλάχιστον να ανοίξουν τα δημοτικά που είναι χαμηλότερου κινδύνου. Δε θέλουμε να εισηγηθούμε άνοιγμα των σχολείων και να κλείσουν μετά από μία εβδομάδα».

Αλλά και πολλοί υγειονομικοί, όπως ο Διευθ. ΜΕΘ στο νοσοκομείο Παπανικολάου της Θεσσαλονίκης, κ. Ν. Καπραβέλος, εξέφραζαν την ανησυχία για την πίεση στο σύστημα Υγείας (το οποίο είναι σε οριακό επίπεδο), καθώς η αποκλιμάκωση στις ΜΕΘ είναι πολύ αργή. Μάλιστα, από πολλούς υγειονομικούς εκφράστηκε η άποψη ότι η πίεση στο σύστημα Υγείας αναμένεται να αυξηθεί μετά τη χαλάρωση στην τήρηση των μέτρων που παρατηρήθηκε τις ημέρες των εορτών, εκφράζοντας σαφέστατα την άποψη ότι και η κινητικότητα στα σχολεία θα αυξήσει τα κρούσματα.

Και φτάσαμε στη συνεδρίαση της Δευτέρας, όπου σε κλίμα διαφωνιών, με τις πιέσεις της υπουργού Υγείας, οι 32 ειδικοί της επιτροπής του υπουργείου Υγείας  αποφάσισαν με έντονες επιφυλάξεις το άνοιγμα των νηπιαγωγείων και των Δημοτικών. Και φυσικά, δεν ανοίγουν τα σχολεία για τους μεγαλύτερους μαθητές ούτε οι κοινωνικές και οικονομικές δραστηριότητες.

Η κυβέρνηση πάντως είχε όλες τις καλές προθέσεις και το είχε δηλώσει ανοιχτά και μονομερώς!