41 Εργατικά Κέντρα και ΟΙΕΛΕ: Να μην ισχύσει η ελάχιστη βάση εισαγωγής – Επιστολή στην ΠτΔ

 41 Εργατικά Κέντρα και ΟΙΕΛΕ: Να μην ισχύσει η  ελάχιστη βάση εισαγωγής – Επιστολή στην ΠτΔ

41 Εργατικά Κέντρα παρεμβαίνουν στα ζητήματα της παιδείας που απασχολούν κάθε ελληνική οικογένεια και μαζί με την ΟΙΕΛΕ ζητούν με επιστολή τους προς την Προέδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, την παρέμβασή της για να μη σηκωθεί ψηλότερα το τείχος της ανισότητας στην παιδεία.

«Από φέτος αρχίζει να λειτουργεί ο «κόφτης» της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που θα αφήσει εκτός Πανεπιστημίου τουλάχιστον 20-25 χιλιάδες μαθητές. Ουσιαστικά μένουν εκτός παιδιά οικογενειών που φοιτούν σε δημόσια σχολεία και προέρχονται από οικογένειες του μόχθου (αγροτών, ανέργων, απλών εργαζομένων και γενικότερα μη προνομιούχων)» αναφέρει ο Παναγιώτης Εγγλέζος, πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Ρόδου. «Είναι στην πλειονότητά τους παιδιά που παλεύουν μόνα τους να διεκδικήσουν ένα καλύτερο μέλλον στη μετέπειτα επαγγελματική τους πορεία.

Σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση που προέκυψε εξαιτίας της πανδημίας και πολλές οικογένειες έμειναν εκτός των μέτρων στήριξης που εξήγγειλε η κυβέρνηση αλλά και χωρίς εισόδημα, αδυνατούν να διεκδικήσουν οποιοδήποτε δημόσιο και κοινωνικό αγαθό που μέχρι πρότινος θεωρούνταν δεδομένο! Με βάση λοιπόν αυτά η αλλαγή στο εκπαιδευτικό σύστημα σε καμία περίπτωση δεν θεωρούμε σωστό ότι έπρεπε να γίνει εν μια νυκτί, αλλά ούτε και μετά το πέρας της κρίσης της πανδημίας» επισημαίνει στην «Εφ.Συν.» ο κ. Εγγλέζος.

«Είναι πράγματι πρωτοφανής σε έκταση μεταπολιτευτικά η αντίδραση της ΟΙΕΛΕ και σχεδόν όλων των Ε.Κ. γιατί και η επίθεση της υπουργού Παιδείας και της κυβέρνησης στην εκπαίδευση και στην κοινωνία είναι τεράστια» υποστηρίζει ο πρόεδρος του Ε.Κ. Αθήνας, Γ. Μυλωνάς.

  • «Μην ξεχνάμε ότι η κ. Κεραμέως κατήργησε σημαντικά μαθήματα από το πρόγραμμα των σχολείων για ιδεοληπτικούς λόγους όπως η Κοινωνιολογία.Νομοθέτησε την Πανεπιστημιακή Αστυνομία και μάλιστα με κλειστά Πανεπιστήμια. Ισοτίμησε τα πτυχία των κολεγίων με τα πανεπιστημιακά πτυχία, όταν μάλιστα τα κολέγια αυτά είναι εντελώς ανεξέλεγκτα. Εδωσε απόλυτη ελευθερία στους σχολάρχες καταργώντας εργασιακά δικαιώματα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Και αποτελειώνει τη δημόσια εκπαίδευση μειώνοντας τον αριθμό των εισακτέων ξαφνικά και εν μέσω πανδημίας, οδηγώντας χιλιάδες νέους στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια» αναφέρει ο πρόεδρος του μεγαλύτερου Εργατικού Κέντρου της χώρας, που συνυπογράφει την επιστολή προς την Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

«Στο Ε.Κ. Κατερίνης διαχρονικά προσπαθούμε και υπερασπιζόμαστε τη νέα γενιά και τα δικαιώματά της από κοινωνικές, εκπαιδευτικές, εργασιακές και οικονομικές παλινδρομήσεις. Για τον λόγο αυτό συνταχθήκαμε άμεσα στο πλευρό της ΟΙΕΛΕ και των πολύπαθων ιδιωτικών εκπαιδευτικών, ώστε να μπορούμε να παρέμβουμε πιο αποτελεσματικά από κοινού για την εξασφάλιση του αγαθού της εκπαίδευσης για όλες και όλους και την προστασία των αδύναμων, των ανθρώπων του μόχθου και των παιδιών τους. Πιστεύω ότι τα συνδικάτα είναι ο μοναδικός θεσμός που υπάρχει και που μπορεί να διεκδικήσει ένα καλύτερο μέλλον για όλους αυτούς και να περισώσει τελικά το δημόσιο αγαθό της παιδείας» λέει η πρόεδρος του Ε.Κ, Κατερίνης, Δέσποινα Κωνσταντίνου.

Ομως αυτό που κινητοποιεί επιπλέον το Ε.Κ. Κατερίνης φαίνεται ότι είναι η εμπειρία του από τους κινδύνους που προκαλεί η εμπορευματοποίηση της παιδείας στη δημόσια εκπαίδευση. «Εχουμε γίνει γνώστες πολλών περιπτώσεων νόθευσης τίτλων σπουδών που εκδίδονται από ιδιωτικά σχολεία σε μαθητές που δεν φοιτούν, με τη δημιουργία εικονικών τάξεων μαθητών, όπως επίσης και ιδιωτικά εκπαιδευτήρια που λειτουργούν χωρίς νόμιμη άδεια.

Ολα αυτά αποτελούν εκπαιδευτικό και κοινωνικό πλήγμα, αφού οδηγούν σε ανισότητες. Για τον λόγο αυτό», μας λέει η κ. Κωνσταντίνου, «είχαμε καλέσει πριν από λίγο καιρό την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και με γνώμονα τη διαφανή πιστοποίηση και τη διασφάλιση της νομιμότητας των διαδικασιών που οδηγούν στην έκδοση προαγωγικών και απολυτήριων τίτλων σπουδών της ιδιωτικής εκπαίδευσης να υιοθετήσει την πρότασή μας, ώστε να επιβάλλεται οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων να δίνουν εξετάσεις υπό δημόσιο έλεγχο στην περιοχή όπου ανήκουν τα σχολεία τους, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τους σπουδαστές των ιδιωτικών ΙΕΚ. Δυστυχώς, το υπουργείο επέλεξε να κωφεύσει».

Ρωτήσαμε και την πρόεδρο του Ε.Κ. Γιαννιτσών, Θεανώ Ζουρνατζίδου, τι είναι αυτό που οδήγησε το τοπικό συνδικάτο να συμμετάσχει σε μια τέτοιας έκτασης κινητοποίηση. «Οι εργατικές οικογένειες ματώνουν καθημερινά για να τα βγάλουν πέρα, ήταν αυτές που τη δεκαετή μνημονιακή περίοδο είχαν παιδιά-μαθητές να λιποθυμάνε από την πείνα ή να διαβάζουν με κομμένο ρεύμα, κάποιοι αναγκάζονται να παρατήσουν το σχολείο για να γίνουν ακόμη ένας αριθμός στις στατιστικές που αναφέρονται στην παιδική εργασία.

Είναι σχεδόν οι ίδιες οικογένειες, που στην πανδημία δεν είχαν σύνδεση στο Ιντερνετ ούτε τον κατάλληλο εξοπλισμό για την τηλεκπαίδευση των παιδιών τους Δεν μπορούμε να μένουμε απαθείς ή απλώς ανήσυχοι για τα θέματα της παιδείας, αλλά να εμποδίσουμε με κάθε τρόπο την εμπορευματοποίηση του εκπαιδευτικού αγαθού που θα αποβεί οδυνηρή για το εκπαιδευτικό και εργασιακό μέλλον των επόμενων γενεών. Η Παιδεία είναι κοινωνικό αγαθό για όλους, ανεξαρτήτως κοινωνικής και οικονομικής προέλευσης. Δεν είναι εμπόρευμα για λίγους, δεν πωλείται».

Τι ζητούν τα 41 Εργατικά Κέντρα

  • Την κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) που ακυρώνει επί της ουσίας πάνω από 25.000 θέσεις εισακτέων στα πανεπιστημιακά ιδρύματα και θα οδηγήσει σε κλείσιμο πολλών σχολών και τμημάτων με οδυνηρές συνέπειες για την ακαδημαϊκή κοινότητα, την αγορά εργασίας και τις τοπικές κοινωνίες.
  • Την έκδοση προαγωγικών και απολυτήριων τίτλων, κυρίως στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, υπό δημόσιο έλεγχο, με την εξέταση των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων σε δημόσια σχολεία από μικτές επιτροπές δημόσιων και ιδιωτικών εκπαιδευτικών, όπως συνέβαινε πριν από το 2000.
  • Τη μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων που θα φέρει και την ποσόστωση των βαθμών των τάξεων Λυκείου για τις πανελλαδικές, συγκροτώντας έτσι μαζί με την ΕΒΕ ένα αδιαπέραστο τείχος για τους μαθητές των δημόσιων σχολείων αναφορικά με την πρόσβασή τους στην ανώτατη εκπαίδευση και στην εργασία.

Ν. Φίλης: «Η πρωτοβουλία των Εργατικών Κέντρων σφυρηλατεί ισχυρό μέτωπο Εργασίας-Παιδείας»

Την πρωτοβουλία των 41 Εργατικών Κέντρων της χώρας και της ΟΙΕΛΕ χαιρετίζει ο τομεάρχης Παιδείας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης, δηλώνοντας ότι «χαιρόμαστε για τη συμπαράταξή τους στο πλευρό του κινήματος των εκπαιδευτικών και της νεολαίας για μόρφωση, δημοκρατία και προκοπή».

Όπως σημειώνει στην ανακοίνωσή του, «το ισχυρό μέτωπο Εργασίας και Παιδείας, που σφυρηλατεί αυτή η πρωτοβουλία, θα έχει καταλυτικές συνέπειες στο άμεσο μέλλον. Ειδικά, όταν αυτή η σημαντική παρέμβαση είναι ακομμάτιστη και έχει διαπαραταξιακό χαρακτήρα».

Επισημαίνει επίσης ότι στόχος της κυβέρνησης είναι «ένα μοντέλο “φτηνιάρικης” ανάπτυξης με υπερεκμετάλλευση των εργαζομένων, με ευέλικτες μορφές κακοπληρωμένης απασχόλησης» και για τον λόγο αυτό «περικόπτουν δραστικά τον αριθμό των παιδιών, ειδικά, των λαϊκών τάξεων που θέλουν να φοιτήσουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, σε αντίθεση με όσα ισχύουν στην Ευρώπη».

Η δήλωση του Νίκου Φίλη, τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ
Χαιρετίζουμε τη συμπαράταξη Εργασίας και Παιδείας για να αποτραπεί η “πανεθνική εκπαιδευτική τραγωδία” που σχεδιάζει η κυβέρνηση Μητσοτάκη

Σε θέμα πανεθνικής σημασίας προκειμένου να “αποτραπεί μια μεγάλη εκπαιδευτική τραγωδία” μετατρέπει ο κόσμος της εργασίας τον αποκλεισμό χιλιάδων υποψηφίων από τα Πανεπιστήμια που έχει σχεδιάσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Χαιρετίζουμε την πρωτοβουλία των 41 Εργατικών Κέντρων της χώρας και της ΟΙΕΛΕ και χαιρόμαστε για τη συμπαράταξή τους στο πλευρό του κινήματος των εκπαιδευτικών και της νεολαίας για μόρφωση, δημοκρατία και προκοπή.

Το ισχυρό μέτωπο Εργασίας και Παιδείας, που σφυρηλατεί αυτή η πρωτοβουλία, θα έχει καταλυτικές συνέπειες στο άμεσο μέλλον. Ειδικά, όταν αυτή η σημαντική παρέμβαση είναι ακομμάτιστη και έχει διαπαραταξιακό χαρακτήρα.

  • Πλέον κάθε εργαζόμενος, κάθε νέος, κάθε φοιτητής και μαθητής ξέρει: Η ανατροπή αυτής της κυβερνητικής πολιτικής του αυταρχισμού, της βίας, των ανισοτήτων και των αποκλεισμών γίνεται επιτακτικό καθήκον για να αναπνεύσει η κοινωνία και η δημοκρατία. Στόχος της κυβέρνησης είναι ένα μοντέλο “φτηνιάρικης” ανάπτυξης με υπερεκμετάλλευση των εργαζομένων, με ευέλικτες μορφές κακοπληρωμένης απασχόλησης. Γι` αυτό, περικόπτουν δραστικά τον αριθμό των παιδιών, ειδικά, των λαϊκών τάξεων που θέλουν να φοιτήσουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, σε αντίθεση με όσα ισχύουν στην Ευρώπη.

Κεντρικό αίτημα της επόμενης περιόδου, τώρα, που όλοι έχουν αντιληφθεί που οδηγεί το εξεταστικό σύστημα-λαιμητόμος του κ. Μητσοτάκη και της κυρίας Κεραμέως, είναι η μη εφαρμογή του. Όπως, επίσης, η ματαίωση της χουντικής εμπνεύσεως ρύθμισης για Αστυνομία στα Πανεπιστήμια, που αμετανόητα και προκλητικά επανέφερε σήμερα στη συνεδρίαση του υπουργικού Συμβουλίου ο κ. Μητσοτάκης.

  • Η κυβέρνηση, προκειμένου, να εξαπατήσει τους πολίτες έχει αναγγείλει 77.415 θέσεις εισακτέων στα Πανεπιστήμια, έχοντας, ταυτόχρονα. ψηφίσει ένα εξεταστικό σύστημα που θα αφήσει απ` έξω 30.000 υποψήφιους, ό,τι βαθμολογία και αν επιτύχουν! Ακόμη και με μέσο όρο 12 ή 13, θα υπάρξουν χιλιάδες υποψήφιοι που θα δούν κλειστές τις πόρτες των ΑΕΙ. Αυτό το αίσχος είναι κάτι που δεν αποτόλμησε ποτέ κανένα από τα προταθέντα εξεταστικά συστήματα, διαφόρων κυβερνήσεων.

Γι` αυτό, απολύτως δικαιολογημένα και με επίγνωση των λεγομένων τους, τα 41 Εργατικά Κέντρα κάνουν λόγο για επαπειλούμενη “πανεθνική εκπαιδευτική τραγωδία”. Την αποκάλυψη αυτής της αλήθειας φοβάται ο πρωθυπουργός και προτιμά να εξευτελίζεται, αρνούμενος να προσέλθει στη Βουλή και να απαντήσει στις επίκαιρες ερωτήσεις του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ.

Για τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ η συμμαχία των δυνάμεων της Εργασίας και της Παιδείας είναι κρίσιμη συνιστώσα για την οικοδόμηση του πολιτικού και κοινωνικού μετώπου για την υπεράσπιση της Δημοκρατίας και το άνοιγμα του δρόμου για τη μεγάλη κοινωνική και πολιτική αλλαγή που πλησιάζει.

Στόχοι της επόμενης περιόδου, είναι η κατάργηση στην πράξη όλων των αντιδημοκρατικών – αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων. Η απόκρουση του αυταρχικού κρεσέντο της κυβέρνησης με την Αστυνομία στα Πανεπιστήμια. Ο αγώνας πριν και μετά τη διενέργεια των Πανελλαδικών εξετάσεων, να κατεδαφιστεί το εξεταστικό “σφαγείο” Κεραμέως, ώστε να καλυφθεί το σύνολο των 77.415 θέσεων που διατίθενται στα Πανεπιστήμια.

Πηγή: efsyn

Σχετικά Άρθρα